همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است

امام جمعه مهاباد گفت: همدلی و همگرایی در کشورهای اسلامی موجب از بین رفتن تنش ها در میان جوامع اسلامی خواهد شد و همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد، امروز یکشنبه ۹ مهرماه در نخستین روز برگزاری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سخنانی با موضوع «از همدلی و همدردی تا همگرایی و هم افزایی امت اسلامی» گفت: اخوتی که خدا آن را به ما یادآوری کرده است، نعمت بسیار مهمی است و خداوند در آیات قرآن کریم به این موضوع تاکید بسیاری کردند.

وی افزود: مهمترین عامل وحدت همدلی و همدردی و همگرایی و هم افزایی است چرا که پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید: هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست.

ماموستا امامی گفت:  همدلی و همگرایی در کشورهای اسلامی موجب از بین رفتن تنش ها در میان جوامع اسلامی خواهد شد و همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است.

وی در پایان با ملت مسلمان کشورهای مراکش و لیبی به خاطر وقوع سیل و زلزله و کشته شدن شماری از افراد این کشورها و بر شهدای حوزه مقاومت و شهدای روز گذشته کشور پاکستان که بر اثر حمله انتحاری در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند ابراز همدردی کرد.

کد خبر 1726547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha