تربیت دینی و اسلامی، مهم ترین عامل رستگاری یک انسان است

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خداوند مهم‌ترین مسئله را برای انسان معرفت، عبودیت و توجه به قرآن، اسلام و فرامین الهی می‌داند، ادامه داد: علم و درس خواندن باید وجود داشته باشد ولی تربیت دینی و اسلامی، مهم ترین عامل رستگاری یک انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (10 مهر ماه) در دیدار تعدادی از دانش آموزان مدارس شهر یاسوج که به همت ستاد نماز جمعه یاسوج با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد صورت گرفت، اظهار کرد:خداوند ما را برای عبودیت معنویت و عبادت آفرید

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: خداوند موجودات بسیاری خلق کرده و انسان را اشرف مخلوقات قرار داد تا مسیر انسانی، معنوی و اخلاقی خود را طی کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان خدا را نشناسد و دستورات و فرامین الهی را رعایت نکند، چنین انسانی در پیشگاه خداوند از حیوانات هم پایین‌تر می‌رود.

آیت الله حسینی ادامه داد: انسانی که ظرفیت بالای خود را از بین می‌برد و سرمایه انسانی خود را می‌سوزاند، این انسان سقوط می‌کند و رفتار او حیوانی می‌شود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: وقتی انسان رعایت حلال و حرام خداوند را نداشت، اهل نماز نبود و واجبات خداوند را رعایت نکرد، چنین انسانی مثل حیوانات خواهد شد.

وی یادآور شد: خداوند برای اینکه انسان مثل حیوانات نباشد پیامبران و بهترین افراد را برای هدایت انسان‌ها می‌فرستد تا راه و رسم درست زیستن، سعادتمند شدن و در نهایت ورود به بهشت خدا را به انسان‌ها بیاموزند.

آیت الله حسینی ائمه اطهار (ع) و انبیا الهی را آگاه‌ترین، حکیم‌ترین و دلسوزترین انسان‌ها دانست و بیان کرد:امروز نداهای شیطانی و افکار انحرافی در فضای مجازی می شنویم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ نیز در مقابل خط انبیاء، اولیا، حکیمان و عقلای جامعه افرادی بودند که فریادهای انحرافی سر دادند و عده بسیاری نیز به دنبال آنها رفتند، ولی سرانجام آنها به آتش جهنم ختم شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند مهم‌ترین مسئله را برای انسان معرفت، عبودیت و توجه به قرآن، اسلام و فرامین الهی می‌داند، ادامه داد: علم و درس خواندن باید وجود داشته باشد ولی تربیت دینی و اسلامی، مهم ترین عامل رستگاری یک انسان است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اگر در کنار علم اخلاق رشد نکند، معنویت و خداپرستی نباشد، هرچه که ما ساخته باشیم خدا آنها را خراب خواهد کرد.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: قوم حضرت صالح و حضرت لوت دچار انحراف اخلاقی شده و از مسیر اخلاق و خداپرستی خارج شدند و خداوند یک شبه آنها را نابود کرد.

وی اظهار کرد: اگر یک انسان و جامعه‌ای از مسیر اخلاق الهی خارج شد، خدا می‌فرماید «اینها حق حیات در روی کره خاکی را ندارند».

آیت الله حسینی با بیان اینکه انبیا آمدند ما را هدایت کنند تا هم دنیای ما تامین شود و در خطر نیفتد و آخرت به عنوان ابدیت حفظ شود، افزود: در آخرت ما میهمان اندیشه‌های معنوی، اخلاقی، توحیدی و دینی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز عده‌ای مسئله حجاب، حیا، نماز، مطالب دین و خداشناسی را زیر سوال می برند و عده‌ای نیز دنباله‌روی از آنها دارند، باید مواظب و مراقب باشیم زیرا این‌ها دلسوز انسان‌ها نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشوری مثل فرانسه به یک شخص خبیث اجازه رسمی دادند که قرآن را آتش بزند، گفت: بهترین مسئله برای انسان عدالت و اخلاق است که قرآن نیز بر آن تاکید دارد.

آیت الله حسینی حفظ آبروی انسان، عدم غیبت کردن دیگران، عدم ظلم، مسخره نکردن دیگران، احترام به والدین، نخوردن مال مردم و ایتام و موارد بسیاری که تاکید خداوند در قرآن است برای همه انسان‌ها بیان شده، اینها موضوعات مهم و دستورات الهی هستند که همه بشریت باید آنها را رعایت کند.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه کسانی که قرآن را آتش می‌زنند انسان نیستند، افزود: قوانین اسلام پاک زیستن، پاک بودن و عدم ظلم به دیگران را به همه می‌آموزد.

وی دانش آموزان را خطاب قرار داد و گفت: دانش آموزان این مرز و بوم همان طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس در میدان جنگ حاضر شده و دشمن را شکست دادند، دانش آموزان امروز نیز در میدان جنگ فرهنگی و رسانه‌ای نیز دشمن را شکست خواهند داد.

آیت الله حسینی یادآور شد:دشمنان تلاش بسیاری داشتند تا فرزندان و دانش آموزان کشور را به سمت لشکر شیطان بکشانند، ولی در این راه موفق نشدند و نوجوانان و جوانان ما در لشکر اسلام و ولایت فقیه ماندگار شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شما دانش آموزان در آینده لشکر امام زمان (عج) هستید و باید خود را بسازید و اهل نماز و معنویت باشید.

وی خاطرنشان کرد: باید احکام اسلام و دستورات خداوند را بدانید و با حضور در کلاس درس، سطح علمی و دانش خود را بالا ببرید.

آیت الله حسینی از دانش آموزان خواست تلاوت قرآن را در دستور کار داشته باشند، زیرا به تحصیل و زندگی آنها برکت خواهد داد و فرزندان این مرز و بوم را از گناه، ولنگاری و کارهای بد دور می کند.

گفتنی است در این آئین به همت ستاد نماز جمعه یاسوج و با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با انجام قرعه کشی به 6 نفر از دانش آموزان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و 60 نفر نیز جایزه نقدی دریافت کردند.

کد خبر 1726825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha