کشورهای اسلامی از نتایج جایزه مصطفی(ص) بهره می برند

دهقانی با اشاره به ظرفیت و قابلیت های جایزه بین المللی جایزه مصطفی(ص) گفت: کشورهای اسلامی از نتایج این رویداد استفاده می کنند و منجر به مشارکت همگانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «روح الله دهقانی» در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جایزه بین المللی علم و فناوری مصطفی(ص) در باغ موزه چهلستون اصفهان اظهارداشت: یکی از ظرفیت های قابل توجه جایزه مصطفی(ص) ‌ معرفی ظرفیت و توان علمی کشورهای اسلامی است.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور افزود: این رویداد می تواند زمینه ساز انتقال علم به دنیا و همچنین نجات بشریت به واسطه جهان اسلام بشود.

وی با اشاره به اینکه نتایج جایزه مصطفی(ص) در جهان کاربردی خواهد شد، تصریح کرد: : کشورهای اسلامی از نتایج این رویداد استفاده می کنند و منجر به مشارکت همگانی خواهد شد.

دهقانی از این رویداد به عنوان یک فرصت ارزشمند یاد کرد و اذعان داشت: برای فعالیت های علمی در دیگر کشورهای اسلامی این پژوهش ها و اقدامات قابلیت استفاده دارد.

وی به پیشرفت کشورهای اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: از میان ۳۰ کشور برتر علمی جهان، هفت مورد آن کشورهای اسلامی هستند که ایران از جمله هفت برتر است.

منفعت عمومی ارزش علم و فناوری

معاون علم و فناوری رئیس جمهور به جایگاه علم و فناوری برای زندگی بشر اشاره کرد و گفت: علم و دانش کارآمد بر اساس منفعت عمومی و نافع بودن ارزش و جایگاه می یابد.

وی ادامه داد: علم در دنیا امروز باید به صورت عمومی اثر داشته باشد که در گذشته تنها به صورت فردی مورد ارزیابی قرار می گرفت.

دهقانی با بیان اینکه توسعه علمی در ایران از دو قرن پیش وجود داشته، خاطرنشان کرد: همین موفقیت های علمی به دنیا عرضه شده که علم ترمودینامیک شیخ بهایی در ۲۰۰ سال پیش نمونه بارز آن است.

وی اضافه کرد:‌ مهندسی عمران و معماری در اصفهان نیز مربوط به یک قرن پیش است که دستیابی به علوم در این استان وجود داشته و روبه گسترش می باشد.

معاون رئیس جمهور به مشقت های علم آموزی نیز اشاره کرد و گفت: جهان اسلام با وجود سختی ها و دشواری ها به دنبال علم و دانش رفته اند و موفقیت ها را بدست آورده اند.

کد خبر 1726881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha