۹۰هزار مسجد در کشور موقوفه هستند/ تشویق به ساخت مسجد در اتاق‌های مشاوره وقف

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه ۹۰ هزار مسجد کشور موقوفه هستند، گفت: در اتاق‌های مشاوره وقف همواره به خیران تاکید می‌شود نیات خود را متوجه ساخت مسجد در شهرک‌ها و بافت‌های جدید شهری نیز کنند.

حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ۹۰ هزار مسجد در کشور موقوفه هستند، اظهار کرد: اطلاعات این مساجد در سامانه جامع سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است و برخی از مساجدی که اطلاعاتشان در سامانه به ثبت نرسیده است یا بانیان خاص داشته اند و یا جدید ساخته شده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: با تفاهم نامه میان سازمان اوقاف  و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، احکام هیات امنای مساجد تهران توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد و در دیگر استان‌ها نیز توسط سازمان اوقاف و امور خیریه صادر می شود.

وی ادامه داد: مساجدی که اطلاعاتشان ثبت نشده است، برای اخذ شناسه ملی اطلاعاتشان را در سامانه جامع سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت کنند. از طرفی رسیدگی به موقوفات مساجد و حفظ عین مسجد که از موقوفات به شمار می آید از جمله رویکردهای کاری سازمان اوقاف و امور خیریه در قبال مساجد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم فرهنگ سازی برای ساخت مسجد در اقصی نقاط کشور تأکید کرد و گفت: اتاق های مشاوره وقف بر اساس احصا نیازها در کشور برپا و همواره به خیران تاکید می شود که در توسعه شهرها و ایجاد شهرک های جدید و الحاق بافت های جدید، به سرانه جمعیتی آن شهر و شهرک توجه و برای آن شهرک مسجد پیش بینی شود.

 وی رسیدگی به موقوفات مساجد و حفظ عین مسجد را که از موقوفات به شمار می آید، از جمله رویکردهای کاری سازمان اوقاف و امور خیریه در قبال مساجد دانست.

کد خبر 1726961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha