نشست تخصصی وقف در زاهدان برگزار شد

به مناسبت دهه گرامیداشت سنت حسنه وقف،نشست تخصصی وقف در زاهدان برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، به مناسبت دهه گرامیداشت سنت حسنه وقف، نشست تخصصی وقف  در حوزه علمیه حضرت نرجس(س) زاهدان برگزار شد.

این نشست ویژه بانوان و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد.

 مومنی مقدم در جمع بانوان طلبه و مبلغین بر اهمیت یادگیری مسائل فقهی مربوط به وقف تاکید کرده و گفت: برخلاف آنچه که در اذهان عموم مردم نقش بسته، وقف تنها مخصوص مسجد و حسینیه نیست بلکه در هر زمینه ای که مورد نیاز جامعه باشد می توان وقف انجام داد.

وی ادامه داد: وقف باید متناسب با مسائل و مشکلات روز جامعه صورت گیرد تا عموم مردم از برکات وقف استفاده کرده و بهره مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اظهار کرد: حتی اگر واقف به دنبال کسب پاداش اخروی باشد در این صورت هم وقفی که بیشتر مورد نیاز مردم باشد و بتواند گره های جامعه را باز کند ثواب بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: وقف برای پیشرفت کشور در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشت و درمان و کمک به معیشت مردم در شرایط کنونی کشورمان می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.

مومنی مقدم با اشاره به امکان وقف علم و دانش مانند پزشک، مشاور یا معلم و سایر افرادی که یکروز در ماه را وقف کرده و خدمات رایگان ارائه می دهند، بیان کرد: همان طور که وقف مال سبب برکت در اموال می شود علم و وقت انسان نیز در راه رضای خداوند و در جهت رفع مشکلات و نیازهای امت اسلامی وقف شود موجب برکت در علم و عمر خواهد شد.

کد خبر 1727207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha