معرفی برگزیدگان اولین مسابقه خوشنویسی و خط تحریری با موضوع وقف

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان گفت: 15 نفر به عنوان برگزیدگان اولین مسابقه خوشنویسی و خط تحریری با موضوع وقف معرفی شدند.

علی رحیمی، مدیر انجمن خوشنویسان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در رشته خط نستعلیق محمد محمدنژاد و علی اکبر ولی زاده، خط ثلث قربان گواهی و مجید عبدالله پور و خط شکسته فاطمه فریدا برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: در خط تحریری مهیار اسماعیل پور در بخش بزرگسالان، مطهره کریمی در مقطع متوسطه و ابوالفضل خندان در مقطع ابتدایی مهیار اسماعیل پور در بخش بزرگسالان، در بخش نمایشگاهی مهسا امانی،  مریم امانی،زهرا منصوری، زهرا شفیق ،محبوبه عبدالله پور ومهلا غلامزاده به عنوان برگزیده معرفی شدند.

 رحیمی عنوان کرد: خوشنویسی، همواره در خدمت  مفاهیم و مضامین دینی و اسلامی مانند وقف بوده و از هر هنر دیگری بیشترین خدمات را در اشاعه وگسترش آنها داشته است.  

 مدیر انجمن خوشنویسان شیروان بیان کرد: در طول تاریخ با قلم خوشنویسان این مرز وبوم، مفاهیم ارزشمند دینی و اسلامی  همچون  "وقف" ثبت وضبط شده است .وی با بیان اینکه، "وقف" این حکم اسلامی با زبان هنر بهتر در جامعه  ومخصوصا فرهنگ عمومی رونق پیدا می کند.

 رحیمی اضافه کرد: ابعاد مختلف وقف، به لحاظ تاریخی، اجتماعی،  اخلاقی و دینی نیازمند تبیین بیشتر است که هنر خوشنویسی بیشترین بستر را برای تبیین آن فراهم می کند.

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و خط  تحریری، تقدیر از برگزیدگان اولین مسابقه خوشنویسی وخط تحریری وقف، تقدیر از پیشکسوتان خوشنویسی در شهرستان، برگزاری نشست اعضای  انجمن خوشنویسان شیروان و فارغ التحصیلان ممتاز، نشست هنرمندان خوشنویس با مسولان شهرستان اعم از امام جمعه، و فرماندار شهرستان، برگزاری کارگاه تخصصی هنرهای تجسمی و خوشنویسی، معرفی یک خانواده خوشنویس، رونمایی از خوشنویسی یک جلد کتاب رباعیات، معرفی روستای خوشنویس و معرفی خردسال ترین خوشنویس از جمله برنامه های این هفته است.

کد خبر 1727365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha