توزیع 8 میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی به مراکز استثنایی خراسان شمالی

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: به تازگی، هشت میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی و آموزشی بین مراکز و آموزشگاه های استثنایی این استان توزیع شد.

حسین نعمتی، رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این تجهیزات شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، آموزشی و کیت بوده که بیشتر به مراکز جامع سنجش و آموزش تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تخصیص این اعتبار تجهیزات توانبخشی کار درمانی و گفتار درمانی پس از بررسی و نیازسنجی اقدام به خریداری شده و به مدارس استثنایی ارسال شد.

نعمتی با بیان اینکه باید به فضای آموزشی دانش آموزان خاص توجه شود، عنوان کرد: دانش‌آموزان استثنایی با توجه به معلولیت جسمی و حرکتی و ذهنی که دارند باید علاوه بر داشتن فضایی مناسب برای  تحصیل از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برخوردار باشند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تمام تلاش دست‌اندرکاران حوزه ذی‌ربط بر رفع مشکلات این مدارس است، بیان کرد: باید در این مدارس به نیروی انسانی و ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی بیشتر توجه شود تا دانش آموزان با خیال راحت تحصیل کنند.

نعمتی اضافه کرد: با توجه به نیاز دانش آموزان مدارس استثنایی به وسایل آموزشی، توان بخشی، پرورشی و ورزشی نیاز است خیرین مشارکت داشته باشند، لیست وسایل مورد نیاز مدارس و دانش آموزان استثنایی در استان جمع آوری شده و خیران نیک اندیش می‌توانند با مراجعه به اداره آموزش و پرورش استثنایی نسبت به اهدای کمک‌های خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: خیران می‌توانند وسایل مورد نیاز از جمله عصا، واکر، ویلچر، سمعک یا توپ‌های ورزشی را برای یک دانش آموز تهیه یا به مدرسه مورد نظر اهدا کنند.

هزار و 672 دانش آموز استثنایی خراسان شمالی، از پیش دبستانی تا متوسطه دوم در چهار مقطع آموزشی تحصیل می کنند.

کد خبر 1727394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha