«حقوق زنان»، حربه جدید تل‌آویو برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها و مسلمانان!

روند جدیدی در گفتمان دیپلماسی عمومی اسرائیل در حال ظهور است که فلسطینی ها، اعراب و مسلمانان را هدف قرار می دهد و آن معطوف کردن اذهان به دفاع جعلی از «حقوق زنان» است.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: روند جدیدی در گفتمان دیپلماسی عمومی اسرائیل (هاسبارا) در حال ظهور است که فلسطینی ها، اعراب و مسلمانان را هدف قرار می دهد: حقوق زنان.

البته شاید نتوان از کلمه «جدید» هم در اینجا استفاده کرد؛ استفاده نادرست از مبارزه واقعی برای حقوق زنان در جهان عرب و اسلام از آنجایی جدید است که اتکای فزاینده‌ای به این تاکتیک در گفتمان تبلیغاتی بزرگتر رژیم صهیونیستی شده است.

این داستان توسط «گیلعاد اردان»، دیپلمات ​​اسرائیلی و سفیر تل آویو در سازمان ملل تنظیم شده است.

قدرت واقعی «اردان» از این واقعیت ناشی می شود که او توسط همان دولت های غربی حمایت می شود که به حمایت مالی و دفاع از ماشین جنگی اسرائیل و اشغال نظامی فلسطین ادامه داده‌اند.

طبیعتا در مقایسه با سایر دیپلمات‌های سازمان ملل، به او پوشش رسانه‌ای به مراتب بیشتری توسط رسانه‌های جریان اصلی غربی داده می‌شود.

«حقوق زنان»، حربه جدید تل‌آویو برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها و مسلمانان!

کار اردان بیشتر بر یک تاکتیک استوار است: اگر او از رفتار همتایان خود در مجمع عمومی سازمان ملل راضی نیست، آنها را به سادگی متهم به «یهودستیزی» می‌کند.

در برخی مواقع، کل نهاد سیاسی سازمان ملل متهم به ضد اسرائیلی و یهودستیزی می شود.

این استراتژی اسرائیل یعنی بدنام کردن افرادی که حقیقت را می‌گویند به عنوان «یهودستیز» تنها به این دلیل موفق می شود که بخشی از یک گفتمان سیاسی و فکری عظیم است که مدام توسط رسانه ها تغذیه می شود و سیاستمداران غربی آن را به عنوان یک واقعیت پذیرفته اند.

در واقع، اگر اردان به عنوان یک دیپلمات و کاملا مستقل از حمایت های بی چون و چرای رسانه ها و دولت های غربی مورد قضاوت قرار می گرفت، مجبور می شد به طور کلی حرفه دیگری پیدا کند.

رفتار اخیر اردان در مجمع عمومی سازمان ملل یک نمونه عالی بود. او در یک حرکت عجیب، شروع به بالا و پایین رفتن از سالن اجتماعات کرد و پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: زنان ایرانی اکنون شایسته آزادی هستند.

مطابق با قوانین سازمان ملل، اردان در نهایت توسط نیروهای امنیتی متوقف شد، که البته باید چنین چیزی را پیش بینی می‌کرد.

با این حال، شعار او برایش موفقیت آمیز بود، زیرا باعث ایجاد حواس پرتی از سخنرانی رئیس جمهوری ایران شد.

او می خواست حداقل برای دولت ها و سازمان های همفکر ضد ایرانی یک ستاره باشد. او می خواست که گفتگو از حقوق فلسطینی ها به حقوق ایرانیان تغییر کند و به خوبی توانست این ماموریت را انجام دهد.

جنگ اسرائیل علیه زنان فلسطینی

از میان مقالات و پوشش خبری بسیاری که پس از نمایش اردان منتشر شد، تعداد کمی، حتی در خاورمیانه، درباره جنگ اسرائیل علیه زنان فلسطینی صحبت کردند: قتل، زندان، شکنجه، محرومیت از آزادی سفر، تحقیر روزانه، محرومیت از داروهای نجات دهنده و خیلی موضوعات دیگر.

بر اساس گزارش سازمان ملل، تنها در جنگ سال 2014 دست کم 253 زن در غزه کشته شدند.

این اعداد تنها نوک کوه یخ هستند، زیرا هر زن فلسطینی که تحت اشغال اسرائیل زندگی می کند، در هر نقطه از بیت‌المقدس شرقی، کرانه باختری و غزه هر روز رنج می برد.

اردان هیچ صحبتی از آن زنان نکرد. همچنین بسیاری از سازمان‌های بزرگ و ظاهرا فمینیستی که به همبستگی ادعایی و ظاهری با زنان ایرانی ادامه می‌دهند و در عین حال درد و تحقیر زنان فلسطینی توسط ارتش و دولت اسرائیل را نادیده می‌گیرند نیز این کار را نمی‌کنند.

متأسفانه، هیچ اقدامی به دنبال گزارش توهین آمیز توسط سازمان حقوق بشر اسرائیل، «بتسلم» در 5 سپتامبر  که در آن زنان فلسطینی تحقیر شدند و کاملا برهنه در مقابل فرزندان خودراه رفتند، انجام نشد.

«حقوق زنان»، حربه جدید تل‌آویو برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها و مسلمانان!

این نمایش در حالی اتفاق افتاد که پسران و مردان را دستبند زده و چشم بسته بودند و سربازان اسرائیلی طلا و پول زنان را دزدیدند.

به نظر می رسد هر کاری که اسرائیل با زنان فلسطینی انجام می‌دهد،به طور کلی مورد بی توجهی گروه‌ها و سازمان‌های جهانی قرار می‌گیرد؛ نه پلاکاردی در مجمع عمومی سازمان ملل، نه کمپینی  تحت رهبری وزارت خارجه آمریکا ، نه هشتگ های منحصر به فرد، نه تظاهرات توده ای و نه هیچ اقدام دیگری.

وقتی حمایت از حقوق بشر و زنان فقط در شرایطی اعمال می شود که مجرم فرضی، دشمن آمریکا است، باید به نفس آن شک کرد.

جالب اینجاست که اسرائیل یکی از اصلی‌ترین نیروهای سیاسی پشت تحریم‌های مرگبار آمریکا و غرب علیه ایران برای سال‌ها بوده است.

اما برای پیشبرد این هدف رژیم صهیونیستی،اردان تنها نیست. پناه بردن به حقوق زنان در خاورمیانه اکنون تاکتیک اصلی بسیاری از گفتگوهای عمومی، کنفرانس ها و پوشش رسانه ای اسرائیل و فلسطین است.

حتی اگر این تاکتیک نتواند تغییر عمده‌ای در برداشت از اشغالگری و آپارتاید در فلسطین ایجاد کند، دست‌کم در ذهن برخی، انحراف ایجاد می‌کند.

تبلیغات آمریکا درباره زنان در عراق و افغانستان

اما اسرائیل،سوژه «آزادی زنان» را به عنوان راهبردی با هدف انحراف یا توجیه جنایات جنگی خود علیه غیرنظامیان ابداع نکرد، بلکه پیش از این آمریکا از آن به عنوان ستون اصلی تبلیغات گسترده خود که قبل از جنگ عراق و افغانستان بود استفاده کرد.البته پس از تکمیل تهاجمات و تسخیر این کشورها، زنان عراقی و افغانی از پوشش رسانه ای محو شدند.

در هر دو مورد، ده ها هزار زن توسط ارتش آمریکا کشته شده، مورد تجاوز قرار گرفته و شکنجه شدند.

در حالی که جوامع عرب و مسلمان مبارزات اجتماعی و سیاسی خود را دارند، نباید این اجازه داده شود که تل آویو و واشنگتن به دلایل شوم سیاسی خود از آنها سوء استفاده کنند.

«حقوق زنان»، حربه جدید تل‌آویو برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها و مسلمانان!

این یک استاندارد دوگانه است که سنگ آزادی زنان در یک جامعه به سینه کوبیده شود و زنان در جامعه دیگر در اسارت دائمی، اشغال دائمی و آپارتاید نژادپرستانه زندگی کنند.

این منطق باید برای همه موقعیت‌های نابرابری، بی‌عدالتی، تبعیض و نژادپرستی در هر نقطه از جهان اعمال شود.

کلام آخر اینکه، یک مدافع جنایات جنگیمانند «گیلعاد اردان» نباید اجازه داشته باشد که از یک سو یک برای بدرفتاری با زنان در فلسطین فقط یک معذرت خواهی کند و از سوی دیگر یک مبارز برای آزادی برای زنان در هر جای دیگر دنیا باشد.

کد خبر 1727395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha