زمین مورد ساخت مسکن برای ۳۰ هزار نفر در خراسان جنوبی تامین شد

عباس زاده گفت: ۳۵ هزار نفر متقاضی دریافت زمینی در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی هستند که برای ۳۰ هزار نفر زمین تامین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز (۱۶ مهر) در شورای مسکن استان در که شهرستان قاینات برگزار شد، اظهار کرد: شورای مسکن استان با محوریت بررسی طرح های آماده نهضت ملی مسکن برگزار شد که مهمترین بحث ما در این جلسه، بررسی آخرین وضعیت آماده سازی اراضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح استان تعداد بیش از ۳۵ هزار نفر  متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن هستند، افزود: برای این تعداد باید زمین واگذار کنیم که برای بیش از ۳۰ هزار نفر زمین تامین شده است.

وی تصریح کرد: الحاقات زمین در شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت مشکل حادی در استان وجود ندارد و مهمترین موضوع ما پیگیری مربوط به آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن است.

عباس زاده با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر قاینات، افزود: در شهر قاین این جلسه را برگزار کردیم، موضوع اراضی الحاقی به شهر قاین به نتیجه رسیده است و بر اساس شورای برنامه ریزی و کارگروه زیربنایی استان تامین زمین برای همه متقاضیان و به ویژه متقاضیان شهر قاین که تا چندی قبل مشکل تامین زمین داشتند، مرتفع شد.

وی ادامه داد: جلسه ای با شهرداران، بنیاد مسکن و بسیج برای هماهنگی بیشتر برای آماده سازی سایت های نهضت ملی مسکن برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ هکتار در سطح استان طرح های آماده سازی تفکیکی و ارائه کار داریم و حدود چهار هزار هکتار از اراضی استان برای الحاق آماده کار است.

به گفته عباس زاده امیدواریم هم برای طرح نهضت ملی مسکن و هم قانون جوانی جمعیت زمین لازم را برای ساخت واحدها تامین کنیم و بحث آماده سازی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ برای تامین هزینه های تامین اجتماعی عوارض صدور پروانه ساخت مردم با مشکل مواجه شده بودند که با رفع این معضل و مشکل و اصلاح قانون مردم می توانند ساخت و ساز را آغاز کنند.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با ابلاغ جدید هزینه تامین اجتماعی صدور پروانه ساختمانی به ماقبل سال ۱۴۰۲ برگشت و مردم دغدغه ای از این بابت ندارند که امیدواریم با اصلاح قانون جدید و ابلاغ قانون جدید برای هزینه های تامین اجتماعی، مردم به شهرداری ها مراجعه  و بعد از واگذاری اراضی، ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن را در استان آغاز کنند.

کد خبر 1727538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha