براساس مصوبه کمیسیون، مساجد روستاهای بالای ۳ هزار نفر باید کانون داشته باشند/ دولت بار مالی را نمی‌پذیرد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم با اشاره به حکم کمیسیون برای برخورداری مساجد بالای سه هزار نفر جمعیت از کانونهای فرهنگی و هنری مساجد گفت: دولت بار مالی این حکم را نمی پذیرد.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده بود که طی اجرای قانون برنامه در تمامی مساجد شهری و روستایی بالای هزار نفر نسبت به راه اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری اقدام کند که دولت به این تکلیف عمل نکرد. یعنی این حکم عملا زمین ماند و اجرایی نشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر در لایحه برنامه هفتم توسعه ما حکمی را در کمیسیون تصویب کردیم که دولت مکلف است در طول اجرای برنامه، روستاهای بالای ۳ هزار نفر جمعیت در مناطق شهری و روستایی را مجهز به کانون فرهنگی هنری کند. اما چون اصل این حکم بار مالی دارد پس ایراد اصل ۷۵به آن وارد است و دولت باید این بار مالی را بپذیرد که ما بتوانیم آن را در صحن مجلس مصوب کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: دولت این حکم را نپذیرفته است و بار مالی آن را متقبل نمی‌شود و در صورت نپذیرفتن دولت این حکم ما نیز در صحن مجلس قابل طرح شدن نیست.

انتهای پیام/

کد خبر 1727586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha