۲۰۶ هزار یاور وقف در خراسان رضوی حضور دارند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: حدود ۲۰۶ هزار یاور وقف در خراسان رضوی هستند که ۳۵۰ نفر در همایش استانی دعوت و تعدادی به نمایندگی از این افراد تجلیل‌ می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی در همایش استانی یاوران وقف که ظهر امروز در محل تالار فرهنگی نور برگزار گردید، بیان کرد: تعداد موقوفاتی در خراسان رضوی در سامانه جامع موقوفات ثبت شده، ۲۶ هزار و ۹۳۹ موقوفه تا به امروز بوده است و هر موقوفه یک رقبه و یا بیش از یک رقبه دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مجموع رقبات وقفی را ۲۱۱ هزار و ۴۴۱ رقبه عنوان کرد و گفت:  از ۲۶ هزار  اندی موقوفات، ۲۱ هزار و ۶۹۹ موقوفه مربوط به قبل از انقلاب  و ۵ هزار و ۲۴۰ موقوفه مربوط به بعد از انقلاب می باشد.
وی افزود: در این ۴ دهه انقلاب از سال ۹۰ تاکنون ۳۱۱۶ مورد وقف در خراسان رضوی ایجاد شده یعنی ۶۰ درصد وقف های جدید در ۱۲ سال اخیر و ۴۰ درصد مربوط به ۳۰ سال اول انقلاب بوده است.
حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: حدود ۲۰۶ هزار یاور وقف در خراسان رصوی هستند که ۳۵۰ نفر در همایش استانی دعوت و تعدادی به نمایندگی از این افراد تجلیل‌ می شوند ، ۱۵۵۲ نفر متولی موقوفه، ۱۷۱ نفر امنای موقوفات و بیش از ۹۰ درصد مستاجرین هستند، اگر مستاجر به موقع اجاره را پرداخت کند به موضوع وقف کمک خواهد کرد و به برکت اجاره های که دریافت می شود، حفط عین موقوفات انجام می شود و برای موقوفات سرمایه گذاری و اجرای نیت واقف می شود.
وی گفت: در یک سال اخیر ۱۷۵ میلیارد تومان از دریافتی های مستاجرین صرف کارهای خیر شد و در سامانه موقوفات ۸۰۰ نیت خیر داریم که واقفین وقف کردند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف استان با بیان اینکه ۴۰ نفر مشاورین وقف به همراه ۷۰ انجمن یاوران وقف در استان داریم، افزود: در ۳۰۴ بقعه متبرکه استان، ۹۰ مبلغ،  ۶۸ مرکز افق و ۱۰۲۴ نفر هیئت امنا ، ۲۱۱ خادم حقوق بگیر، بیش از ۷ هزار خادم افتخاری افتخاری، ۲۳ مربی سبک زندگی اسلامی، ۳۵۰  فعال و مربی قرآنی فعاایت می کنند.
وی این افراد را یاوران وقف دانست و گفت: این همایش برای قدرشناسی از این یاوران برگزار شده است.

کد خبر 1727624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha