دستاورد نظامی و حوزه سلامت از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است

باقری فرد گفت: دستاورد نظامی و دستاوردهای حوزه سلامت از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، ابوالفضل باقری‌فرد در آیین افتتاح ساختمان دانشکده دندانپزشکی و توانبخشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی، توانبخشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک از دانشکده‌های بسیار تاثیرگذار و مهم است، گفت: امروز فضای بسیار مناسبی برای این دانشکده مهیا شده است و هزینه هایی که در این حوزه صرف می‌شود کم است اما نتایج مطلوبی دارد. 

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه جمعیت کشور به سمت پیری می رود، افزود: رشته توانبخشی در این استان بسیار مورد نیاز این قشر از جامعه است و امیدواریم که این دانشکده در راستای گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های خود تلاش داشته باشد. 

وی با اشاره به کمبود در رشته فیزیوتراپی، بیان کرد: امیدواریم که نیروی انسانی و هیات علمی آن را تامین و این رشته راه اندازی شود. 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه خدمات دندانپزشکی در کشور خدمات گرانی است و پوشش دهی بیمه در این زمینه محدود است، اظهار کرد: با این وجود حدود ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی در این دانشکده تعبیه شده است و امروز با راه اندازی ساختمان دانشکده دندانپزشکی، این دانشکده در حوزه درمان و آموزش خدمات خوبی ارائه می‌شود. 

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه دستاورد نظامی و دستاوردهای حوزه سلامت از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در این حوزه شاهد عملکرد چشمگیری هستیم، اوایل انقلاب پزشکان هندی، پاکستانی و فیلیپینی مردم را درمان می‌کردند که اخیرا متوجه شدیم که این افراد لیسانس پزشکی و حتی مدارکی پایین‌تر داشتند. 

باقری فرد بیان کرد: امروز از بیش از ۶۰ کشور دنیا دانشجو در حوزه پزشکی به دلیل کیفیت خوب آموزش پزشکی وارد کشور می‌شود. 
وی همچنین با بیان اینکه اوایل انقلاب بیماران صعب العلاج برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند، خاطر نشان کرد: امروز تمامی تخصص‌ها در کشور وجود دارد  به طوری که۱۵۰ رشته بالینی تخصصی و فوق تخصصی در کشور وجود دارد و در حوزه پزشکی عملکرد خوبی را شاهد هستیم.
معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه اعضای هیات علمی ارکان مهم آموزش کشور هستند، گفت: باید در حفظ و نگه داشت این قشر اهتمام ورزید بنابراین امیدواریم با مدیریت مناسب در استان حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ارتقا پیدا کند. 

 علیرضا امانی نیز در این مراسم با بیان اینکه در یکسال اخیر بیش از ۴۰ پروژه در حوزه‌های مختلف پزشکی افتتاح شده است، گفت: حدود ۱۰۰ هیات علمی، بیش از یک هزار دانشجوی دندانپزشکی و توانبخشی در این مرکز فعالیت می‌کنند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ما معتقدیم نباید ساختمان اضافه کنیم بلکه باید ساختمان‌ها تعدیل و بهینه سازی شوند، افزود:  در کمتر از چهار ماه حدود ۵ هزار متر تخریب انجام شد و یک هزار متر فضای جدید به ساختمان فعلی اضافه شد و دانشکده توانبخشی با ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات در نهایت دشواری به ساختمان جدید منتقل شد. 
وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال بیمارستان زنان و زایمان افتتاح می‌شود، ادامه داد: ساختمان فعلی بیمارستان ولیعصر(عج) نیز قبل از افتتاح وارد فاز اصلاحی شد و هم اکنون بالای ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش بر این است هر چه زودتر افتتاح شود.

کد خبر 1727643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha