۷۲ هزار نفر در کشور آموزش های هنر را فرا گرفتند

اسماعیلی گفت: در راستای سیاست های عدالت محور طرح آموزش هنر، برای ۷۲ هزار نفر در مناطق محروم در ۳۱۶ نقطه شهری و روستای آموزش‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه (۱۶ مهر) در جلسه برنامه ریزی هماهنگی جشنواره منطقه ای تئاتر فجر کشور، اظهار کرد: دولت سیزدهم با شعار مردمی و عدالت محوری به صورت جهادی پای کار آمده است.

 وی افزود: عدالت فرهنگی شعار ما نیست بلکه کارنامه ما است، در حوزه فرهنگ اتفاقات بی نظیری افتاده که در سال های آینده نتایج آن را شاهد خواهیم بود. 

اسماعیلی با بیان اینکه ایجاد شور، نشاط و افزایش تاب آوری مردم در اثر اقدامات فرهنگی اتفاق می افتاد، افزود: جشنواره تئاتر منطقه ای در خراسان جنوبی هم اثرات ارزشمندی خواهد داشت که سبب نشاط خواهد شد.


وی گفت: در بحث هنرستان هنرهای زیبا در دفتر برنامه ریزی در دو سطح آموزش فرهنگی و هنری و آکادمیک و رسمی فعالیت داریم. 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در دو سال گذشته ۱۷ هنرستان هنرهای زیبا را تاسیس کردیم و دو هزار نفر به جمعیت هنرجوهای ما اضافه شده که در پنج رشته هنری آموزش می بینند. 


اسماعیلی گفت: در هنرستان هنرهای زیبای استان خراسان جنوبی اتفاقات خوبی افتاده و شش نفر رتبه زیر هزار را در کنکور کسب کرده اند و ما نیز ۴۵۰ میلیون تومان را در شش ماهه اول به این هنرستان اختصاص دادیم.


وی گفت: در شش ماهه دوم کمک ها ادامه خواهد داشت، باید کمک کنیم هنرستان هنرهای زیبای پسران هم در استان راه اندازی شود، این مهم مشکل مکان دارد که دستگاه ها باید این مکان را تامین کنند چراکه برای هر استان مجوز گرفتیم که هر استان دو هنرستان راه اندازی کنیم. 

وی افزود: برای کمک به این هنرستان علاوه بر کمک های وزارتخانه، دستگاه ها از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید کمک کنند تا دغدغه ای نداشته باشیم.

وی افزود: در راستای سیاست های عدالت محور طرح آموزش هنر برای ۷۲ هزار نفر در ۳۱۶ نقطه شهری و روستایی و عشایری اجرا شد

اسماعیلی گفت: ۳ هزار و ۵۳۰ نفر در این طرح شرکت کردند و تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان در استان هزینه شده است و فاز دوم طرح هم به زودی راه اندازی خواهد شد. 

وی در پایان گفت: شهر زیرکوه شهر نمونه کشوری در برگزاری این طرح انتخاب شد. 
 

کد خبر 1727645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha