اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار فرهنگی در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی

طالبی گفت: 300 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی برای پروژه های عمرانی نیمه تمام در سفر دوم ریاست جمهوری به خراسان جنوبی درنظر گرفته شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی شامگاه (16 مهر) در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره تئاتر منطقه ای فجر که برای اولین‌بار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود،  اظهار کرد: خراسان جنوبی استان وسیعی است که پراکندگی جمعیتی در آن بالا است که هزینه خدمات رسانی را بالا برده و از طرفی هم منابع مالی و انسانی ما محدود است.

طالبی با بیان اینکه زیرساخت‌های خراسان جنوبی ضعیف است و به لحاظ فرهنگی استان ما یک استان انقلابی، ارزشی و ولایی است، افزود: استان ما در مناسبت های ملی و مذهبی با ارزیابی های کشوری همیشه رتبه اول و یا دوم را دارد و درصد مشارکت و حضور در صحنه های سیاسی و انتخابات هم همواره هوشمند و با درصد بالایی است. 

وی گفت: مفاخر بزرگ دینی، معنوی، علمی و هنری بزرگ فرهنگی و هنری در استان داریم، از طرفی کشورهای استعماری و استکباری و صهیونیستی همه علیه ما در حال کار هستند و از طرفی هم در جنگ ترکیبی، دشمن به دنبال ترویج فرهنگ مبتذل است که بهترین راهکار برای مدیریت و سم پاشی های دشمن، اقدامات فرهنگی هدفمند و هوشمند است. 

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته هفته فرهنگی را در استان تعریف کرده و برنامه های متنوعی را با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شد.

طالبی گفت: جشنواره شهدای هنرمند استان خراسان جنوبی، جشنواره تئاتر فجر کشور و هفته فرهنگی استان سبب تزریق امید و نشاط خواهد شد که در کنار آن ما فریضه جهاد تبیین را در دستور کار خواهیم داشت. 


وی ادامه داد: سال گذشته جشن های متنوعی برای نشاط اجتماعی برگزار شد اما اعتبارات ما محدود است و برنامه های کلان فرهنگی نیازمند اعتبارات است، در سفر دوم ریاست جمهوری درخواست اعتبارات فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی دادیم که 300 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی تنها برای پروژه های عمرانی نیمه تمام در نظر گرفته شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بنا به قول مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مجوز تاسیس هنرستان هنرهای زیبای پسران در خراسان جنوبی، مکان برای هنرستان هنرهای زیبای پسران تامین می شود لذا امیدواریم مجوز این هنرستان صادر شود.

کد خبر 1727665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha