اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر خراسان شمالی به کشور افغانستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: 16 مهرماه، پنج تیم آموزش دیده به همراه پنج خودروی امدادی از این استان برای ارائه خدمات امدادی و یاری به مردم زلزله زده افغانستان راهی این کشور شدند.

ابوالفضل محبان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اظهار تاسف از وقوع زلزله و جانباختن شماری از مردم افغانستان، با مردم و دولت افغانستان ابراز همدردی کرد و افزود: جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در راستای اهداف بشردوستانه اقدام به اعزام پنج تیم در قالب، تیم جستجو و نجات در آوار و تیم آنست(تیم‌های جستجو با سگ‌های زنده‌یاب) کرد.

 وی خاطرنشان کرد: به همراه تیم اعزامی یک دستگاه آمبولانس، دو خودروی کمک‌ دار و یک خودروی تیم آنست عازم مناطق زلزله زده کشور افغانستان شدند.

 محبان عنوان کرد: تیم‌های جستجو و نجات مجهز به دستگاه‌های رادار زنده‌یاب و تجهیزات آواربرداری می باشند، همچنین تیم‌ آنست نیز به همراه دو قلاده سگ زنده‌یاب آموزش دیده برای عملیات جستجو در آوار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهارکرد: این استان آمادگی خود را برای کمک به مردم زلزله زده کشور افغانستان اعلام نموده و نهایت تلاش خود را جهت کاهش آلام آسیب دیدگان به کار خواهد گرفت.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) روز شنبه ۱۵ مهر مناطق وسیعی از افغانستان را لرزاند. برخی منابع شدت این زلزله را ۶.۵ ریشتر اعلام کرده اند.

کد خبر 1727686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha