دانشگاه ها باید دانشجویان مهارت محور تربیت کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: دانشگاه در نسل کنونی باید بتواند دانشجویانی با مهارت در امور مرتبط با بازار کار تربیت کند چنان که اکنون سیاست مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه همین اصل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر میثم عرب زاده در شورای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: دانشگاه در نسل کنونی باید بتواند دانشجویانی با مهارت در امور مرتبط با بازار کار تربیت کند چنانکه اکنون سیاست مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه همین اصل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان  افزود: مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با همین هدف راه اندازی شده و باید بتوانند رابطه خوبی میان دانشگاه و صنعت ایجاد کنند و تمام دانشجویان از طریق این مراکز برای ورود به بازار کار آماده شوند.

عرب زاده ادامه داد: در حال حاضر در بازار کار شرایط به گونه ای شده است که صاحبان صنعت به شدت بدنبال استخدام نیروی انسانی متبحر هستند ولی متاسفانه نوع نگاه دانشگاه ها دانشجویان را آماده ورود به این شرایط نکرده است.

حسین خوشدل معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان هم با ارائه گزارشی از وضعیت مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه گفت: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی برای ارتباط شایسته دانشگاه با صنعت در این مرکز فراهم است.

حمیدرضا طباطبایی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان هم گفت: حدود ۱۰ شرکت و هسته در این مرکز مشغول به فعالیت می باشند که توانسته اند خدمات ارزنده ای ارائه کنند و ما بدنبال سهولت در ارائه خدمات برای فعالیت هسته های دیگر برای فعالیت در این مرکز که بیش از ۱۲سال از تأسیس آن می گذرد باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان هم با ارائه گزارشی از وضعیت ونوع فعالیت مراکز رشد در دانشگاه های کاشان، علوم پزشکی کاشان و آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: ایجاد ارتباط بین این مراکز و استفاده از تجربیات یکدیگر می تواند در رسیدن به هدف ما را یاری کند.

مجید برازنده افزود: متاسفانه ساختار صنعت در بسیاری موارد خود را بی نیاز از دانشگاه می بیند در حالی که ارتباط این دو برای رسیدن به توسعه پایدار لازم و ضروری است.

کد خبر 1727741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha