هدایت یک انسان، ذخیره آخرت و به منزله هدایت همه انسان‌ها است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: هدایت یک انسان، ذخیره آخرت است و هدایت یک انسان به منزل هدایت همه انسان‌ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام حسن عارضی در جمع اساتید فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: جامعه باید در دانش پیشرو باشد، در غیر این صورت باید دنبال کننده دیگران باشیم، عرصه‌های مختلف علمی برای کشور ما ضروری است و بازدارندگی ایجاد می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه انسان باید از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای علمی و افزایش رفاه جامعه استفاده کند، افزود: اگر انسان از علم انبیا بهره برد و خداشناس باشد، تنها از خدا می ترسد و از غیر خدا نمی‌ترسند.

حجت الاسلام عارضی با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه‌ها و مدارس باید تأثیر گذار باشند، اظهار داشت: در این برهه زمانی که دشمن برای جدا کردن نسل جوان از دین تلاش می‌کند، نقش معلم و استاد بسیار مهم است؛ وقتی انسان در جایگاه معلم و استادی قرار گرفت، وظیفه سنگینی دارد چرا که نقش هدایت گری در جامعه دارد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل تعلیم و تربیت دانش آموزان و دانشجویان مسئول هستیم، عنوان کرد: هدایت یک انسان، ذخیره آخرت است و هدایت یک انسان به منزله هدایت همه انسان‌ها است. باید با نرمی با جوانان صحبت کرد، خیلی جاها با صحبت کوتاه می‌توان نقش هدایت گری را ایفا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان هم در این مراسم گفت: به لطف الهی در حال حاضر بیش از ۵ هزار نفر در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند و با همکاری اساتید پیشرو در مباحث فرهنگی هستیم.

میثم عرب زاده ادامه داد: اساتید به عنوان افسران جنگ نرم باید خود را به جامعه دانشگاهی بینش عمیق ارائه کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان هم با اشاره به حضور فعال اساتید در برنامه ها گفت: بیش از ۱۵ کانون دانشجویی فعال و هیات دانشجویی و بسیج دانشجویی و تشکل اساتید برهان در این دانشگاه نقش ایفا می کنند.

عباسعلی اکبرزاده مرشدی ادامه داد: دانشگاه باید پیشران حرکتهای اساسی در جامعه باشد و بتواند جامعه را به سوی قله های معنویت راهنمایی کند.

کد خبر 1727869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha