نگاه به غرب، امنیت کشور را تأمین نمی‌کند

غضنفری با تأکید بر اینکه نگاه به غرب، امنیت کشور را تأمین نمی‌کند، گفت: عدم شناخت افکار و سیاست‌های غرب یکی از مشکلات جامعه بشری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، عزیز غضنفری صبح امروز (19 مهر) در دومین همایش صلح و امنیت از نگاه اسلام و غرب که در بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه عدم شناخت افکار و سیاست‌های غرب یکی از مشکلات جامعه بشری است، اظهار کرد: این در حالی است که اسناد و مدارک فراوانی از اندیشه و جنایات غربی‌ها وجود دارد.

جانشین معاونت سیاسی سپاه با اشاره به دیدگاه برخی افراد مبنی بر اینکه برای ایجاد و تأمین امنیت باید نسبت خود را با غرب تعریف و براساس آن عمل کنیم، گفت: اما دیدگاه دوم معتقد است که اگر در این چارچوب قرار گرفتیم باید به الزامات و قواعدبازی که غرب مشخص می‌کند تن بدهیم و آن موقع اینگونه نیست که او با برجام و مسئله هسته‌ای کوتاه بیاید بلکه اینها راهی است برای اینکه برجام‌های بعدی را جلو روی ما بگذارد.

وی با بیان اینکه سال 97 از سال‌های پر فراز و نشیب بود که بر جمهوری اسلامی ایران گذشت، ادامه داد: در این سال رئیس جمهور امریکا از توافق برجام که بر اساس دیدگاه اول می‌خواست امنیت ملی ما را تأمین کند، خارج شد و همه تحریم‌ها گذشته را برگرداند و همچنین تحریم‌های جدیدی بر علیه ایران اضافه کرد در حالی که ایران به برجام و به تعهدات خود در این زمینه عمل کرد.

غضنفری با اشاره به تحریم صنعت ساختمان و نفت ایران در آن دوران، یادآور شد: همه این وقایع نشان داد که نگاه به غرب، امنیت ملی کشور ما را تأمین و حفظ نمی‌کند.

جانشین معاونت سیاسی سپاه در پایان متذکر شد:  در طی سال‌های گذشته، نگاه به غرب به حوزه اقتصادی کشور هم آسیب زده است.

کد خبر 1728079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha