اولیاءدم مقتول در اراک با پیوستن به پویش به عشق امام رئوف می بخشم، از حق قصاص خود گذشتند

حجت الاسلام موسوی گفت: اولیاءدم مقتول در اراک با پیوستن به پویش به عشق امام رئوف می بخشم، از حق قصاص خود گذشتند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به پرونده قتلی که اولیاء دم مقتول آن از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند، گفت: در سال ۱۳۹۹ به دنبال وقوع یک درگیری در خیابان بهزیستی اراک، احدی از شهروندان بر اثر ضربه فردی به وسیله چکش به سرش مضروب و در نهایت به قتل می رسد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه بلافاصله پس از این واقعه قاتل دستگیر و پرونده ی وی در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اراک تشکیل شد، افزود: در نهایت کیفر خواست نامبرده در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ صادر و به دادگاه کیفری یک ارسال گردید. 

وی ادامه داد: نامبرده از سوی دادگاه کیفری یک استان مرکزی به اتهام قتل عمد محکوم به قصاص نفس گردید  که این حکم پس از فرجام خواهی قاتل، در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در دیوان عالی کشور قطعیت یافت.

 این مقام مسئول با بیان اینکه پدر و مادر مرحوم به عنوان اولیاء دم مقتول درخواست قصاص قاتل را داشتند، اظهار کرد: در روز اجرای حکم در تاریخ ۲۱/۰۶/۱۴۰۲ با دعوت از ایشان و با حضور معاون دادستان، قاضی اجرای احکام، مسئولین زندان و تلاش های اعضای شعبه ۳۵ شورای حل اختلاف مستقر در زندان، خادمین حرم مطهر رضوی و خیرین و صلح یاران پس از رایزنی و مذاکرات چندین ساعته، اولیائ دم مقتول در پای چوبه دار با توسل به امام رضا (ع) و در راستای (پویش به عشق امام رئوف می بخشم)، از حق  قصاص خود، در ازای دریافت دیه کامله مرد مسلمان، صرف نظر و گذشت خود را اعلام نمودند.
 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان داشت: چنانچه اولیای دم از حق قصاص خود بگذرند و مصالحه کنند و بخشش داشته باشند، آن اجر و صبری که خداوند متعال به آنها می‌بخشد، بسیار بالاتر از سوز دل و آن مسئله عاطفی است که در افکار و احساسات آنها به وجود آمده است.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه از سوی دیگر یک فرد قاتل در یک لحظه و بر اساس وسوسه‌های شیطانی دست به قتل می‌زند، خاطر نشان کرد: چنانچه خانواده مقتول رضایت ندهند و فرد قاتل را قصاص کنند، این بار خانواده قاتل است که تا سالیان سال احساسات و افکارش جریحه‌دار می‌شود و حتی ممکن است این موضوع به یک کینه تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه قصاص حق طبیعی خانواده مقتول است و هیچکس اجازه ندارد گذشت از این حق را به خانواده مقتول تحمیل کند، گفت: اما همانطور که قرآن کریم و خداوند مهربان توصیه کرده‌اند از خانواده مقتول می‌خواهیم که از حق خود بگذرند چرا که در بخشش برکات فراوانی وجود دارد و پاداش و جزای خیری که خداوند متعال به واسطه گذشت از قصاص به خانواده مقتول می‌دهد، آن داغ بزرگ از دست دادن عزیز را تشفی می‌دهد.

کد خبر 1728145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha