اسناد تحولی کانون های فرهنگی و هنری مساجد رونمایی می شود

همزمان با گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اسناد تحولی این مراکز رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدتقی محمدیان» شامگاه چهارشنبه ( ۱۹ مهرماه) در آیین افتتاحیه گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی استان اصفهان به برنامه های این همایش اشاره کرد و گفت: در مدت دو روز همایش، نشست های تخصصی در خصوص برنامه های پیش رو ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مدیران استانی و ستادی گفتگو می شود.

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: رونمایی از اسناد تحولی کانون های فرهنگی و هنری یکی از برنامه های شاخص این گردهمایی است که در جلسه مشترک با مدیران و معاونین توسط رئیس ستاد تشریح خواهد شد.

وی ادامه داد: این سند تحولی در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به تصویب اعضا رسیده که در این گردهمایی تشریح و تبیین خواهد شد تا بر این اساس برنامه کانون های مساجد ریل گذاری و توسعه یابد.

محمدیان یادآورشد: در جلسات تخصصی که با حضور معاوین و رئیس ستاد برگزار می شود موضوعات این اسناد مورد تحلیل قرار می گیرد و حاضرین در گردهمایی برای هم افزایی و رفع چالش ها با یکدیگر گفتگو می کنند.

وی به نشست خبری رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد با خبرنگاران اصفهانی اشاره کرد و اذعان داشت: تشریح همین سند تحولی و موضوعات و اولویت های ستاد فهما برای رسانه های در نشست خبری انجام می شود.

مشاور رئیس ستاد  هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تشکیل کارگروه برنامه بودجه، تشریح برنامه ها وفعالیت های پیش روی امسال و طرح های فهما و اوقات فراغت تابستان را از دیگر موضوعات بررسی در نشست های مدیران استانی و ستادی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: بازدید از مراکز فرهنگی، مذهبی و تاریخی اصفهان نیز در این دو روز انجام خواهد شد.

محمدیان در بخشی از سخنان خود به اهمیت کار فرهنگی در مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب بر احیا جایگاه مسجد تاکید داشته اند و دولت سیزدهم با شعار نهضت بازگشست به مسجد سیاست های خود را در حوزه فرهنگ و هنر ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: حاکمیت دینی با فعال سازی نقش مساجد و اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی در این مراکز دینی بیانیه و ماموریت هایی را صادر کرده که کانون های فرهنگی و هنری نقش اساسی در اجرای آن دارند.

مدیرکل امور ستادی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشورخاطرنشان کرد: عزم جدی برای خدمت به حوزه مساجد در دوره جدید ستاد فهما ایجاد شده که فرصت های جدید را با تلاش بچه های مسجد فراهم می سازد.

کد خبر 1728186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha