عضویت 78 هزار گلستانی در صندوق بیمه روستائیان و عشایر/ 3900 نفر مستمری دریافت می کنند

قدیمی گفت: در حال حاضر 78 هزار نفر از مردم استان گلستان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند که 55 درصد را آقایان و 45 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حسن قدیمی صبح امروز (پنجشنبه ٢٠ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از صندوق های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که فلسفه تشکیل آن ایجاد عدالت بیمه ای در سطح جامعه هدف و بهره مندی اقشاری که تمکن مالی نداشتند و نمی توانستند در صندوق های دیگر بیمه شوند، است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان در خصوص شرایط عضویت در این صندوق، افزود: تمامی افراد بین 18 تا 50 سال از روستائیان، عشایر و کشاورزان ساکن و غیرساکن روستا، شاکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، کارگران فصلی و استادکاران، زنان خانه دار، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی، فالیبافان، فرش بافان و زنبورداران، فعالان حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی و دانشجویان می توانند بیمه این صندوق شوند.

وی با اشاره به مزایای این بیمه، اظهارداشت: اعضای این صندوق با حداقل 15 سال سابقه بیمه و 65 سال سن تمام مستمری بگیر می شوند و از مستمری از کارافتادگی و بازماندگان متوفی بهره مند می شوند.

قدیمی ادامه داد: نقل و انتقال سوابق بیمه ای بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و سایر صندوق ها همانند صندوق تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، نیروهای مسلح و بالعکس مطابق قوانین و مقررات مربوطه از دیگر مزایا و ویژگی های این صندوق است.

وی گفت: در سطح استان، 52 کارگزاری فعالیت دارند و به کشاورزان، روستائیان و عشایر استان خدمات دهی می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان افزود: در حال حاضر 78 هزار نفر از مردم استان گلستان بیمه این صندوق هستند که 55 درصد را آقایان و 45 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه  سه هزار و 900 نفر در استان از این صندوق مستمری دریافت می کنند، گفت: در حال حاضر بیمه تکمیلی مستمری بگیران در سه استان برقرار شده و در سال آینده نیز برای مستمری بگیران استان گلستان نیز فعال خواهد شد.

قدیمی با اشاره به اینکه جامعه هدف استان برای عضویت در این صندوق 364 هزار و 284 نفر است، افزود: در حال حاضر 21 درصد این جامعه هدف بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان هستند.

وی علت آن را عدم تمکن مالی و جا نیفتادن فرهنگ بیمه در استان بیان کرد و گفت: در این راستا در حوزه های مختلف اطلاع رسانی حضوری نیز انجام می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته، هشت هزار و 600 بیمه شده جدید جذب شدند.

وی گفت: امسال پیش بینی شده تا 12 هزار و 700 نفر از مردم استان بیمه صندوق شوند که تاکنون چهار هزار و 200 نفر امسال بیمه شده و مابقی تا پایان سال انجام می شود.

قدیمی اظهارداشت: استان گلستان، استانی کشاورزی است و درآمد بیشتر جامعه هدف وابسته به خرید محصولات کشاورزی توسط دولت است. پرداخت مبالغ گندم هنوز از سوی دولت باقی مانده و پیش بینی این است تا چند ماه آینده به هدف مورد نظر دست یابیم.

کد خبر 1728245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha