برنامه‌ منظم و مدونی در حوزه عشایری استان ارائه شود

عباس‌زاده با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت همراهی و همکاری دولت برای کمک به جامعه عشایری استان، گفت: باید کمیته کاری ذیل کارگروه زیربنایی برای ارائه برنامه‌ منظم و مدونی در حوزه عشایری استان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز (20 مهر) در مراسم اهداء دو دستگاه تانکر آبرسان به مناطق عشایری استان توسط بنیاد علوی اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که به‌طور ویژه باید مورد توجه قرار گیرد خدمت به جامعه عشایری است چون بدون توقع و چشم داشتی رسالت خودشان را در بخش اجتمایع، اقتصادی، تولید و مرزبانی و تأمین امنیت انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید یک برنامه‌ جدی برای خدمت بیشتر به جامعه عشایری داشته باشیم، افزود: اکنون ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان کمک خیلی خوبی دارند و ما هم در  دولت و ظرفیت مدیریتی آن هم بیشتر می‌تواند پای کار  این قشر از جامعه بیاید.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایری کشور، حدود 2 درصد از کل جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد تولیدات دامی کشور به وسیله ایلات و عشایر کشور تولید می‌شود.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه عشایر جزو سرمایه‌های انسانی و ملی کشور هستند، گفت: اکنون در دولت سیزدهم، نگاه و تعهد ویژه‌ای نسبت به همکاری و همراهی و پای صحنه بودن و ماندگاری جمعیت عشایری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه به خدمات عشایر کشور نیازمند است، تصریح کرد: باید بدانیم در حوزه عشایر استان چه مسائلی داریم که با برنامه‌ریزی برای حل آن پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت همراهی و همکاری دولت و ظرفیت کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی برای کمک به جامعه عشایری استان، افزود: باید کمیته کاری ذیل کارگروه زیربنایی برای ارائه برنامه‌ منظم و مدونی در حوزه عشایری استان تشکیل شود تا بعد هم این برنامه را تفکیک شهرستانی کنیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه ایل‌راه‌ها را باید برای عشایر آماده کنیم و اکنون هم در حال انجام است، عنوان کرد: در بحث آبرسانی به مناطق عشایری استان اصلا نباید کوتاهی شود چون این مسئله جزو وظایف اصلی ما است.

معاون استاندار بر تأمین برق و ضرورت‌های زندگی عشایر استان تأکید کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت دولت، مسئولیت اجتماعی بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سرمایه‌گذاران و بخش‌های تولیدی استان برای خدمت به جامعه عشایری و پاسخگویی به مطالبات آنان استفاده کرد.

وی بیان کرد: بنیاد مستضعفان در دوساله اخیر در استان خراسان جنوبی با توجه به اینکه جزو استان‌های کم‌برخوردار مورد هدف آنان است، اقدامات خوبی انجام دادند.

عباس‌زاده به تحول در شهرستان مرزی درمیان با ورود بنیاد مستضعفان و رضایت‌مندی مردم اشاره کرد و یادآور شد: عملکرد بنیاد مستضعفان در این شهرستان رضایت‌بخش است چون رسالت اصلی خود را در این حوزه انجام می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون شهرستان زیرکوه مورد هدف بنیاد مستضعفان است، افزود: امیدواریم جدول برنامه خوبی هم برای این شهرستان داشته باشیم تا ظرف دو سه سال آینده مسائل اساسی این شهرستان هم بررسی و مرتفع شود.

وی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان داریم و تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد خواهد شد باید نیازمندی‌های عشایر در قالب برنامه حمایتی دولت و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی امام (ره) و مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی دیده شود.

عباس‌زاده بیان کرد: باید مسائل اساسی عشایر استان را احصاء کنیم و با استفاده از ظرفیت دولت، آن را حل کنیم، و این آمادگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفته گذشته اعتبارات محرومیت‌زدایی استان ابلاغ شد و قابل افزایش است، تصریح کرد: از محل این اعتبارات باید نیازهای اساسی عشایر استان تأمین شود.

وی به سخت‌کوشی و تلاش جامعه عشایری استان اشاره کرد و گفت: باید زمینه حضور عشایر در نمایشگاه‌های ملی برای عرضه و فروش تولیدات آنان فراهم شود چون یکی از راه‌های توانمندی آنان همین حضور در نمایشگاه‌ها و ایجاد بازارچه برای عرضه و فرش محصولاتشان در استان است که در این زمینه استانداری آمادگی دارد.

کد خبر 1728267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha