صهیونیست‌ها برای مظلوم نمایی چهره حماس را همانند داعش معرفی می‌کنند

حسینی با بیان این که اسراییلی ها بسیار تبلیغ می کنند که خود را مظلوم نشان دهند، بیان داشت: صهیونیست ها وانمود می کنند که حماس مساوی با داعش است در حالی که خود اسراییل از داعش حمایت می کرد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی از تعداد تلفات نیروهای نظامی خود مدعی شد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، ۲۶۵ نظامی کشته شده‌اند.بر پایه این گزارش، سخنگوی ارتش اسرائیل به نقل از وزارت بهداشت این رژیم از تداوم تشخیص و تفحص هویت نظامیان جان باخته خبر داد و اذعان کرد که شمار تلفات نظامیان ممکن است تا ۵۰۰ نفر نیز افزایش یابد.این در حالیست که برخی دیگر از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۱۵۰۰ نفر از صهیونیست‌ها کشته و ۳۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر، در شرایطی که مقامات تل آویو در انجام حمله زمینی به غزه و عواقب ناشی از آن از جمله واکنش نیروهای مقاومت در منطقه و آغاز موج محکومیت جهانی تردید دارند، کارشناسان نظامی و جناح مخالفان در اسرائیل به کابینه نتانیاهو نسبت به عواقب شکست لشکرکشی زمینی به غزه هشدار دادند.

در شرایطی که نگرانی‌ها در محافل غربی و عبری از احتمال شکست عملیات زمینی ارتش اسرائیل به غزه مطرح است، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو ۵ بار از آغاز عملیات طوفان الاقصی با جو بایدن تماس تلفنی داشته و آخرین جزئیات جنگ در اطراف غزه با وی رایزنی کرده است.از سوی دیگر، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که مقامات کاخ سفید با هشدار به نتانیاهو اعلام کردند که نسبت به عواقب حمله زمینی اسرائیل به غزه چندان خوشبین نیستند.

در همین راستا، ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق این رژیم در سخنانی با هشدار به کابینه نتانیاهو اعلام کرد حمله زمینی به غزه پیچیده و آسان نخواهد بود. وی که در کارنامه نظامی خود سابقه شکست حمله زمینی به غزه را در سال ۲۰۰۸ با اسم رمز گلوله‌های ریزان دارد، به کابینه نتانیاهو هشدار داد. در خبری مرتبط، یک ژنرال ارشد نظامی ارتش به رسانه انگلیسی میدل ایست آی اذعان کرد که ارتش با کمبود نیروی رزمی ورزیده مواجهه است و نیروهای ذخیره نیز تجربه جنگ زمینی را ندارند. فرمانده نظامی ارتش که نخواست نامش فاش شود، گفت: در صورت عملیات زمینی به غزه، نظامیان جهنمی واقعی را تجربه خواهند کرد. در همین رابطه گفتگویی با سید جلال حسینی، مسئول معاونت سیاسی سازمان بسیج و عضو هیئت علمی دانشگاه در مورد عملیات طوفان الاقصی و دستاوردهای آن برای جبهه مقاومت به شرح زیر ارایه می شود .

عملیات طوفان الاقصی را چگونه ارزیابی می کنید؟

عملیات طوفان الاقصی یک مرحله و پیروزی بسیار بزرگی برای مقاومت بود و نشان دهنده افزایش روند قدرت مقاومت و کاهش مقاومت اسراییل است

این عملیات جهشی بزرگ برای مقاومت محسوب می شود. زمانی فلسطینی ها با سنگ با اسراییلی ها می جنگیدند که نام آن انتفاضه بود اما اکنون با دست یابی به تسلیحات جدید با موشک و راکت به جنگ صهیونیست ها می روند. همیشه جنگ آنها با اسراییل دفاعی بوده است و همواره اسراییل حمله می کرده و فلسطینی ها دفاع می کردند اما مرحله به مرحله فلسطینی ها قوی تر شدند. عملیات طوفان الاقصی یک مرحله و پیروزی بسیار بزرگی برای مقاومت بود و نشان دهنده افزایش روند قدرت مقاومت و کاهش مقاومت اسراییل است. این عملیات از سرعت بالایی برخوردار بود و نشانه آن این است که زمان افول و نابودی اسراییل سرعت بیشتری گرفته است.

حماس صددرصد در این عملیات پیروز می شود. در عملیات های قبلی، حماس و مقاومت ضعیف بودند اما اکنون هر دو قوی هستند و این سطح از حمله و حفاظت اطلاعات نشان دهنده سطح بالای تاکتیک است که البته برای همه عجیب بود که تعداد زیادی از صهیونیست ها کشته شوند و تعداد زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی و یا اسیر شوند و این گام بسیار بزرگی برای فلسطین است.

آیا ادعای کمک ایران در عملیات طوفان الاقصی ادعای درستی است؟

در جایی که گروه هایی مانند حماس و حزب الله هستند، ورود ایران لازم نیست و اگر ایران ورود کند، کار اسراییل تمام است

در حالت کلی بله ایران کمک می کند اما اینکه عملیات طوفان الاقصی با بودجه ایران اجرا شده است، کاملا اشتباه است. اسراییل این ادعا را می کند تا بگوید من با ایران می جنگم و نه با حماس تا سطح خود را بالاتر نشان دهد تا نشان ندهد که رژیم صهیونیستی از گروه کوچکی شکست خورده است و از حالت سردرگمی نجات یابد در حالی که رهبر انقلاب فرمودند:" ما در این عملیات حضور نداریم و اگر بخواهیم به اسراییل ضربه بزنیم در این سطح نمی زنیم و بسیار بیشتر از این خواهد بود". در اینجا لزومی ندارد ایران در این عملیات ورود کند. در جایی که گروه هایی مانند حماس و حزب الله هستند، ورود ایران لازم نیست و اگر ایران ورود کند، کار اسراییل تمام است.

سطح استفاده از تجهیزات در این عملیات را چگونه ارزیابی می کنید و نتیجه این عملیات به نفع کدام رقیب است و آیا می تواند جایگاه جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی ارتقا دهد و آیا گوشمالی و درسی برای رژیم صهیونیستی و زنگ خطری برای پایان عمر اسرییل خواهد بود؟

نتیجه عملیات طوفان الاقصی به نفع گروههای جهادی است

آنچه در این عملیات مسلم است، این است که سطح تسلیحات در جبهه حماس بسیار افزایش یافته است. سطح تکنیک، تاکتیک، اطلاعات رشد بسیار زیادی کرده است و اینکه نتیجه چه می شود، باید بگوییم به نفع گروه های جهادی است. در مواقعی که ظاهرا رژیم صهیونیستی قوی بود همواره شکست می خوردند. اکنون که حماس قوی تر شده است مسلما آینده بهتری خواهد بود.

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می کنید؟

عملیات طوفان الاقصی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ضربه زد

کشورهایی که می بینند که روز به روز رژیم صهیونیستی افول می کند، اگر به دنبال روابط با رژیم صهیونیستی باشند، کار احمقانه ای است و امری مسجل است که رژیم صهیونیستی در حال افول است و کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط هستند دچار کج فهمی شده اند و با این عملیات تا حدودی متوجه شدند که کسانی که دنبال عادی سازی روابط هستند به جز امارات که باید به آن گوشمالی داد، کشورهای دیگر به نوعی تلویحا از فلسطین حمایت کردند. انشاءالله این حمله موجب بیداری کشورهای اسلامی شود. وقتی قدرت مقاومت مشخص شود و ضعف اسراییل بیشتر شود، با داشتن گنبد آهنین و ضعف دفاعی کاملا به آنها ضربه وارد شد. این عملیات می تواند ضربه محکمی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وارد کند.

اسراییل از مظلوم نمایی های خود چه نتیجه و دستاوردی بدست می آورد؟

اسراییل تلاش می کند با مظلوم نمایی و تبلیغات خود، اذهان عمومی مردم دنیا را مسموم کنند

اسراییلی ها بسیار تبلیغ می کنند که خود را مظلوم نشان دهند. نکته ای که در اینجا وجود دارد، این است که آنها قبلا به عیادت زخمی های داعش می رفتند و زخمی های داعش را در بیمارستان های اسراییل بستری می کردند اما اکنون چون ذهن ایرانیان نسبت به داعش منفی است، این گونه وانمود می کنند که حماس مساوی با داعش است در حالی که خود اسراییل از داعش حمایت می کرد و اکنون می خواهند نوعی از وحشی گری خود را به حماس نسبت دهند. ظلمی که اسراییلی ها در حق فلسطینی ها انجام دادند، بسیار صحنه های متعدد و دلخراشی به خود اختصاص داده، در برخی از صحنه ها می بینیم که کودکی از فلسطینیان را بنزین خورانده اند و او را از درون به آتش کشیده اند و یا کودک نوجوانی را به زور سنگ بازوی خود را می شکنند و یا دختر نوجوانی را که با تیر به او شلیک می کنند و سپس با تیربار مورد هدف قرار می دهند تا مطمئن شوند که شهید شده است. قتل عام صبرا و شکیلا و یا فتواهایی که خاخام های آنها داده اند که" همه افراد برای شما حیوان هستند و شما می توانید از آنها استفاده کنید"، می خواهند با مظلوم نمایی خود فلسطینی ها را وحشی جلوه دهند در حالی که طبق اعترافاتی که خود اسراییلی ها کردند و در برخی از شبکه های آنها پخش شده است، نشان می دهد فلسطینی ها وارد برخی از منازل شدند و به زنان آنها اعلام کردند که زنان و کودکان در امان هستند در حالی که هر کدام از این موارد سبوعیت رژیم صهیونیستی را نشان می دهد اما آنها تلاش می کنند تا با تبلیغات خود ذهن ها را مسموم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1728683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha