بازدید استاندار از دو پروژه بیمارستان ۵۴۰تختخوابی و  پارک ۷۳هکتاری حاشیه شهر مشهد

استاندار خراسان رضوی از دو پروژه بیمارستان ۵۴۰تختخوابی و پارک ۷۳هکتاری در حاشیه شهر مشهد بازدید کرد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان ۵۴۰تختخوابی منطقه شهیدرجایی بلوار بصیرت برای این منطقه مؤثر و ضروری است که خوشبختانه امروز در مرحله اجرا و پیشرفت قرار دارد و از جبهه‌های کاری خوبی برخوردار است که بناست زمان‌بندی فشرده‌تری داشته باشند.

وی افزود: یکی از دیگر از ضروریات این منطقه پارک ۷۳هکتاری است که در یک برنامه‌ریزی فشرده هر چه سریع‌تر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی تصریح کرد: ما در استان و مشهد در هر شرایطی از اجرای چنین پروژه‌هایی حمایت کرده و همچنین حامی مردم هستیم.

پویایی و نشاط در حاشیه شهر با پروژه های کلان شهری

بوستان ۷۳ هکتاری در حاشیه شهر یکی از پروژه‌های بزرگ و محرک توسعه در شرق مشهدالرضا (ع) است که اجرای آن در سال‌های اخیر با، اما و اگرهای مختلفی روبه‌رو شد تا جایی که حرف و حدیث‌های مختلفی در حوزه لغو این پروژه یا تغییر در آن شنیده شد. هشتم مردادماه امسال شهردار مشهد در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۶ مشهد با تأکید بر شتاب‌گیری در فرایند ساخت پارک ۷۳‌هکتاری شهرک شهید رجایی گفت که براساس توافقات انجام شده با آستان قدس رضوی مبنی بر واگذاری یک حلقه چاه آب و رفع برخی موانع اجرایی، موضوع ساخت این پارک در مرحله تازه‌ای قرار گرفته است و امسال رینگ پیرامونی این بوستان بزرگ شهری مشهد ساخته خواهد شد و به مرور بخش‌های مختلف پارک نیز برای عموم مجاوران و زائران بارگاه رضوی آماده خواهد شد.

پارک شهری شهرک شهید رجایی در بولوار حر ۱۳ واقع شده و در صورت بهره‌برداری، معادل پارک ملت مشهد خواهد بود و به نوعی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری مشهد قرار است در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرمان و در پهنه شرقی مشهد ساخته شود. به طور قطع با ساخت این بوستان پیوند خوبی میان حاشیه و متن شهر رقم می‌خورد.

 بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک شهید رجایی در حاشیه شهر مشهد نیز در فضایی به مساحت ۵۸ هزار متر مربع از اردیبهشت ماه سال گذشته در مشهد آغاز شده است. به گفته مسئولان در ساخت این پروژه تلاش بر این است تا پایان سال جاری اسکله آن به اتمام برسد و طبق پیش بینی ها، عملیات اجرایی آن دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۴ به پایان خواهد رسید. 

زمین این طرح را آستان قدس رضوی با پیگیری استانداری خراسان رضوی تامین کرده است و طبق پیش بینی ها مراحل ساخت آن چهار سال به طول خواهد کشید. در حال حاضر منطقه شرق مشهد فاقد بیمارستان است و ساخت این بیمارستان موجب افزایش دسترسی مردم ساکن در مناطق کم برخوردار به مراکز درمانی خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1728691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha