امروز فلسطین به مساله اول جهان اسلام و آزادی خواهان تبدیل شده/بازگشت به اسلام و قرآن از دستاوردهای انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز فلسطین به مساله اول جهان اسلام و آزادی خواهان تبدیل شده است، گفت: بازگشت به اسلام و قرآن از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران همزمان با سراسر کشور در حمایت از مقاومت فلسطین تجمع وجنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

همزمان با مدارس علمیه خواهران سراسر کشور، تجمع خواهران طلبه در تهران با حضور طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در «حمایت از رزمندگان جبهه مقاومت» و «محکومیت کشتار وحشیانه زنان و کودکان فلسطینی» با عنوان؛ «الی بیت المقدس» در مصلای حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) شهرری برگزار شد.

طلاب در این اجتماع با سردادن شعارهای «فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است»، «مرگ بر رژیم کودک‌کش، صهیونیستی» و «حاج قاسم شهیدم، راهت ادامه دارد» خواستار ورود کشورهای اسلامی به موضوع فلسطین و جلوگیری از کشتار مردم غزه شدند.

امروز فلسطین به مساله اول جهان اسلام و آزادی خواهان تبدیل شده/بازگشت به اسلام و قرآن از دستاوردهای انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدحسن ابوترابی فرد» در اجتماع بزرگ طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران «الی بیت المقدس» که امروز ۲۳ مهر که در مصلی امام علی (ع) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در منطقه و دنیای معاصر گفت: انقلاب اسلامی دارای دو وجه برجسته است که شامل هویت دینی و اسلامی و دیگری مردمی بودن آن است.

امام جمعه موقت تهران افزود: بن مایه انقلاب اسلامی، آموزه‌های اسلام و مدرسه پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) به ویژه مدرسه عاشورا است. از طرفی انقلاب اسلامی با مردمی پیوند خورد که به اسلام و مبانی آن را باور داشتند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، محصول هویت دینی و مردمی دین باور است، خاطرنشان کرد: بازگشت به اسلام و قرآن و مدرسه امامت و ولایت پیام انقلاب اسلامی است.

امروز فلسطین به مساله اول جهان اسلام و آزادی خواهان تبدیل شده/بازگشت به اسلام و قرآن از دستاوردهای انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، بازگشت به اسلام و هویت دینی را عامل اصلی یافتن هویت واقعی برشمرد و گفت: امروز گسترش هویت اسلامی و بازگشت به قرآن را در سراسر دنیا مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تار و پود جوانان مقاوم فلسطین با قرآن، نماز و هویت اسلامی گره خورده و از اسلام قدرت گرفته اند، خاطرنشان کرد: بازگشت به اسلام دو دستاورد مهم در حوزه های اجتماعی و فرهنگی داشت که شناخت دشمن و برخورد با دشمن و مقاومت در برابر دشمن یکی از دستاوردهای ارزشمند آن است. چنانچه خداوند در آیه 29 سوره فتح می فرماید «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» و هر کجا هویت اسلامی معنا پیدا کرد، مبارزه با استکبار دیده شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «رُحَماءُ بَینَهُم» دومین دستاورد بازگشت به اسلام است به طوریکه امروز شاهد سطح عظیمی از وحدت در امت اسلامی هستیم. این وحدت بین مسلمانان بعد از پیامبر اکرم (ص) کم سابقه است و غزه دستاورد این وحدت می باشد.

وی با بیان اینکه امروز مردم غزه، مسلمانان را در کنار و پشتیبان خود می بینند، گفت: امروز شخصیت هایی که دارای بالاترین قدرت و نفوذ سیاسی هستند از تمام توان برای وحدت جهان اسلام استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، بازگشت به اسلام و قرآن را دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: وحدت جهان اسلام بزرگترین دستاورد است و مقاومت اسلامی، جهان اسلام را  در کنار خود، همراه خود و پشتیبان خود می دانند.

امروز فلسطین به مساله اول جهان اسلام و آزادی خواهان تبدیل شده/بازگشت به اسلام و قرآن از دستاوردهای انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه بازگشت به اسلام و قرآن از آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که اقدامات اخیر را خلق کرد، گفت: غزه ثمره بازگشت به اسلام است. مقاومت 33 روزه حزب الله در برابر رژیم غاصب اسرائیل که نقطه آغاز شکست ابهت رژیم اسرائیل است در سایه بازگشت به اسلام است. بنابراین باید به هویت دینی استحکام بخشید تا در پرتو آن به پیروزی برسیم.

امام جمعه موقت تهران خطاب به طلاب حوزه های علمیه خواهران گفت: در حوزه های علمیه خواهران باید تلاش کنید در هر سطحی که می توانید با معارف دینی و اهل بیت (ع) بیشتر آشنا شوید و در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود عینیت بخشید و برای ارتقا جامعه اسلامی تلاش کنید.

وی تاکید کرد: بدون تردید حرکتی که امروز در فلسطین شاهد نقطه های اوج اقتدار آن هستیم، ماندگار و بزرگ است و دستیابی به همه سرزمین های اشغالی و استقلال فلسطین نزدیک است و دشمن همه اینها رامی بیند و می داند.

امروز فلسطین به مساله اول جهان اسلام و آزادی خواهان تبدیل شده/بازگشت به اسلام و قرآن از دستاوردهای انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز فلسطین به مساله اول جهان اسلام و آزادی خواهان تبدیل شده است و این جایگاه و منزلت، نویدبخش پیروزی قهرمانان و رزمندگان سلحشوری است که ایثار کرده اند.

براساس این گزارش، در این اجتماع، طلاب با امضای طوماری در حمایت از فلسطین و نگارش نامه از طرف بانوان طلبه برای زنان فلسطین، پیام خود را مبنی بر حمایت و پشتیبانی از زنان و کودکان فلسطینی به نماینده حماس در ایران رساندند.

امروز فلسطین به مساله اول جهان اسلام و آزادی خواهان تبدیل شده/بازگشت به اسلام و قرآن از دستاوردهای انقلاب اسلامی

در پایان طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان تهران با قرائت بیانیه ای از رزمندگان جبهه مقاومت حمایت و کشتار وحشیانه زنان و کودکان فلسطینی را محکوم کردند.

متن بیانیه حوزه‌های علمیه خواهران در پی آغاز عملیات طوفان الاقصی و حمایت از فلسطین، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«أَذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ (حج/٣٩)

قرآن می‌گوید قُل موتوا بغیظکم؛ بله خشمگین باشید و از خشم بمیرید؛ و همین هم خواهد شد، دارند می‌میرند. بعون الله این (قل موتوا بغیظکم) در مورد رژیم صهیونیستی در حال تحقق است. رهبر معظم انقلاب۱۴۰۲/۷/۱۱

«طوفان الاقصی» عملیاتی بهت‌آور و عزت‌بخشی که توسط رزمندگان فلسطینی انجام شد، دل‌های آزادگان و مستضعفان جهان را شاد و امیدوار به سرنگونی ظالمان و ستمگران نمود و خشم جبهه ظلم را برانگیخت و نقطه عطفی در مسیر مبارزه و ایستادگی علیه هر ستمگری شد.

آری! جوانان غیور و مسلمان جبهه مقاومت بویژه گردان‌های عزالدین قسام از شاخه نظامی حماس در پی اهانت چندین باره رژیم اشغالگر قدس به مسجدالاقصی و کشتار مردم بیگناه فلسطین به ویژه کودکان و زنان به شایستگی پاسخی کوبنده و «بی نظیر» در تاریخ فلسطین را رقم زدند که در طول تمام سال‌های نبرد و جنگ‌های دولت‌های منطقه با رژیم اشغالگر و مبارزات ملت فلسطین بی‌سابقه بود. این عملیات ضمن نقد اقدام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ثابت کرد که اگر کشورهای عربی و اسلامی به جای تلاش برای برقراری ارتباط با اسرائیل به حمایت از فلسطینی‌های مظلوم بپردازند رفع اشغال از سرزمین فلسطین و آزادی قدس شریف امکانپذیر خواهد شد. حال که مردم مسلمان و انقلابی فلسطین قیام دیگری را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کرده‌اند، بر ما مسلمانان واجب است تا به کمک آنها بشتابیم و به ندای رسول گرامی اسلام لبیک بگوییم، آنجا که می‌فرمایند: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یا لِّلْمُسْلِمِینَ فَلَم یُجبه فلیس بمسلم؛ کسی که صدای انسانی را بشنود که فریاد می‌زند: ای مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسی که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست.

طلاب، اساتید و کارمندان حوزه‌های علمیه خواهران ضمن حمایت قاطع از جهاد مقدس، مادران، همسران، دختران و فرزندان مقاومت در فلسطین لبنان و سوریه و محکوم کردن کشتار زنان و کودکان مظلوم فلسطینی و تداوم ظلم اشغالگران صهیونیست از همه ملت‌های مسلمان سازمان‌های بین‌المللی و کنفرانس اسلامی می‌خواهند در پی احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین که باز پس‌گیری سرزمین و خانه و کاشانه خود را اراده کرده‌اند، به صحنه آمده و در این مسیر، از هیچ کوششی دریغ نورزند.

در انتهای مراسم طلاب به جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای رزمندگان مقاومت پرداختند و همراه با به آتش کشیدن پرچم رژیم منحوس صهیونیستی، با مشت‌های کوبنده و گره کرده خود، شعارهایی سردادند از جمله: «اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است.»

کد خبر 1728738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha