نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» به ایستگاه آخر رسید

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» با موضوع دفاع مقدس در شهرستان گچساران به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «معبر» به دبیری اورنگ نارکی از ۲۲ تا ۲۴ مهر۱۴۰۲ در شهر دوگنبدان در حال برگزاری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران گفت: در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر این شهرستان ۱۲ گروه نمایشی منختب استانی اجرا خواهند داشت.

اورنگ نارکی ادامه داد: ۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی «معبر» ارسال شد که از این تعداد ۱۲ اثر به بخش اصلی و مسابقه خیابانی نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی این شهرستان راه یافتند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهر دوگنبدان گذرگاه دفاع مقدس است و رزمندگان هنگام اعزام به جبهه های جنوب و برگشت از جنگ به سمت محل اقامت خویش از دوگنبدان گذر می کردند نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی "معبر" در این شهرستان برگزار شد.

نارکی ابراز کرد: در این جشنواره نمایش های «معرکه خندق»، «در حسرت تو، پلاک»، «روایت سنگ های دژ»، «الگوی من اسطوره جنگ»، «سرو قامت همیشه زنده»، «دریا قلی»، رستگاری»،«آنتروپی دو روایت»، «راز کیف چرمی»، «قصه مجنون» و «معرکه» به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران اظهار کرد: سعید ذوالنوریان، علی رضا بنیادی و فرامرز شاه قلعه، داوری آثار نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» را بر عهده‌دارند.

در این جشنواره ۱۲گروه به مدت دو روز در گچساران به رقابت پرداخته و در خیابانهای شهر گچساران مورد استقبال مردم گرم هنردوست شهرستان گچساران قرار گرفتند.

اختتامیه این جشنواره دوشنبه ۲۴مهر ماه در گچساران برگزار و بهترین ها به جشنواره استانی راه پیدا می کنند.

کد خبر 1728799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha