ارجاع ۱۴۰۰  کودک به پزشک در اجرای طرح غربالگری چشم

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در اجرای طرح غربالگری تبلی چشم، هزار و ۴۰۰ کودک در این استان جهت عینک به پزشک ارجاع داده شدند.

محسن توحیدی مقدم، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: برای پیشگیری از معلولیت های بینایی طرح غربالگری تنبلی چشم در استان در دست اجرا است که ۴۳ هزار و ۶۰۰ کودک ۶-۳ سال مورد معاینه اولیه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از مجموع کل معاینات اولیه، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به شهرستان شیروان بودند، خاطرنشان کرد: از مجموع غربالگری انجام شده،  ۵۷ نفر باید عمل جراحی انجام دهند که عدم این مهم باعث کم بینایی و نابینایی خواهد شد و هزینه های آن صد درصد توسط بهزیستی پرداخت می شود.

توحیدی مقدم با اشاره به روز جهانی نابینایان و عصای سفید عنوان کرد: ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفر در این استان دچار معلولیت های مختلف هستند که از این تعداد، سه هزار و ۵۰۵ نفر کم بینا و نابینا هستند و ۱۳ درصد معلولیت های استان مربوط به این افراد است و تمام آنان از خدمات مستمری برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال برای پیشگیری از معلولیت های این بخش تخصیص یافته است که باید به مشکلات نابینایان توجه جدی صورت گیرد.

توحیدی مقدم، عصای سفید را به عنوان نمادی برشمرد که فرد نابینا باید حتما همیشه همراه خود داشته باشد و اضافه کرد: نابینایان باید در تردد و عبور و مرور حتما آن را به همراه خود داشته و مردم با مشاهده آن، قوانین را رعایت کرده و به آنان احترام بگذارند.

کد خبر 1728800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha