امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی الهی، قرآنی و تمام عیار اسلامی است

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به تربیت دینی،انقلابی و معنوی ارتش در کنار توان بازدارندگی نیروی های مسلح گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی الهی، قرآنی و تمام عیار اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام عباس محمدحسنی در آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه خدا را شاکریم بار دیگر توفیق حضور در کنار مرقد مطهر امام (ره) با هدف تجدید بیعت با آرمان های امام عزیز را عنایت کرد، گفت: این شرف یابی و تجدید میثاق با توجه به چهل و چهارمین سالگرد تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صورت می گیرد. ۴۴ سال پیش با پیشنهاد رهبر فرزانه انقلاب و تصویب حضرت امام (ره) سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و از آن روز تا امروز این سازمان پرچم پر افتخار تبلیغ و دین، معارف اسلامی و ارزش های الهی را به دوش کشیده و جزو سازمان های فرهنگی بسیار موفق در حوزه های ماموریت های محوله بوده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در قانون ارتش سه هدف برای تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش تعریف شده است، افزود: برای این منظور ظرفیت های خوبی برای حسن انجام امور پای کار آمده است. یکی از اهداف این سازمان تعمیق و گسترش باورهای دینی کارکنان متعهد و نجیب ارتش است و هدف دیگر اطلاع رسانی توسط تبلیغات و روابط عمومی سازمان و عقیدتی سیاسی تابع در حوزه هایی است که ارتش در آن فعالیت می کند و همچنین موقعیت های نظامی و علمی که در ارتباط با قدرت بازدارندگی ارتش پر توان جمهوری اسلامی ایران دارند باید اطلاع رسانی هایی انجام دهند.

وی یادآور شد: مردم باید بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد و با وجود نام قوی ای چون ارتش، سپاه، نیروهای نظامی، بسیج و عشایر دشمن فکر تجاوز و تعدی را به خود  راه نمی دهد. ما برخوردار از نیروهای مسلح قوی و پای کار در ارتش و سپاه هستیم که ممکن است خیلی از افراد از آن بی اطلاع باشند که باید این اطلاع رسانی به تمام مردم صورت گیرد.

وی یادآور شد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی الهی، قرآنی و تمام عیار اسلامی است. اگر ما می بینیم که رهبر فرزانه انقلاب امروز از ارتش سخن می گوید و می فرماید ما امروز می توانیم ارتش جمهوری اسلامی ایران را در بخش نمایش ارزش های اسلامی به عنوان الگو به سایر کشورها که نیازمند الگوگیری هستند، نشان دهیم، این گونه نیست که مبالغه کنند؛ ایشان همان چیزی را به زبان جاری می کنند که حجت شرعی دارند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب ارتش را شجره طیبه نامیده اند ارتشی که انقلابی تر پای کار ما است و ارتشی آبرومند که در توصیف آن جملات طلایی از زبان انسانی الهی جاری می شود.

وی گفت: اگر ارتش در اخلاق و معارف دینی به تعالی نرسد، امکان ندارد مولفه های مختلفی که امام و رهبری در مورد ارتش در جملاتی توصیف کردند، عنوان شود و از این همه شکوفایی ارزشمند لذت ببریم.

وی با بیان اینکه به خاطر داشتن ارتش افتخارآمیز شاکریم، اظهار کرد: سند گویایی و صحت این القاب از سوی امامین انقلاب و برخی بزرگان دیگر و ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت داده شده است. ۴۸ هزار شهید به خون خفته و ۴۸ هزار شهیدی که پا بر روی تمام خواسته های دنیایی خود گذاشتند، امروز در ارتشی است که جامع و کامل در خدمت مردم است و افتخار می کنیم که در خدمت سربازان ارتش هستیم. کسانی که با تمام ظرفیت در خدمت ایران اسلامی و ملت شریف ایران هستند.

وی با اشاره به حماسه تاریخ ساز توسط مجاهدان و مقاومان غزه به اجرایی کردن عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: ۷۵ سال است که سرزمین های فلسطین به اشغال صهیونیست های غاصب درآمده است یعنی ۷۵ سال کشتار، جنایت، خونریزی، خون آشامی، شکنجه، زندان، تحمیل، تشنگی، گرسنگی، آوارگی بر ملتی که بیش از دو هزار سال قبل گفته می شود این ملت در سرزمینی ریشه داشتند و انسان های بی رحم و جنایت پیشه آمدند این سرزمین را اشغال و انواع جنایت ها را بر ملت فلسطین مظلوم اعمال کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: طبیعی است هر کسی که خانه اش اشغال شود با اشغالگر مقابله می کند. اگر بتوانند با شمشیر و اگر نتوانستند با کمتر از آن مشت و سنگ و حتی با فریاد تا دیگران بدانند که فلسطینی ها از خانه شان رانده شدند و متجاوز خانه آنها را اشغال کرده است. دنیا باید بداند فلسطین خانه فلسطینی ها است و صهیونیست ها غاصب و متجاوز هستند و ناحقانه به خانه آنها تجاوز کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش اظهار کرد: در کجای عالم در برابر اشغالگر سکوت می کنند. آیا درست است خانه مظلوم را اشغال کنند و دعوت به سکوت کنیم و پشت کسانی باشیم که صاحب خانه را از خانه اش بیرون کرده است، وجدان های بیدار کجا رفته اند. آنچه در عملیات طوفان الاقصی انجام شد، طبیعی بود و برای هر مردمی به وجود می آمد، همین کار را انجام می دادند.

حجت الاسلام محمدحسنی اظهار داشت: صهیونیست ها غزه را تبدیل به کربلای دیگر کردند. اگر کسی در کنار کربلای غزه بایستد، حسینی است و اگر نه، یزیدی است و چه جوابی دارند کسانی که انبوهی از این ظلم و بی عدالتی را می بینند و یا در برابر انها سکوت و یا از آنها حمایت می کنند. مرگ بر کسانی که ظلم را می بینند و در برابر ظالم نمی ایستند و از مظلوم دفاع نمی کنند. امام (ره) و رهبر انقلاب هر دو امامین انقلاب به پرچمداری و طلایه داری دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم معروف بودند و مکتب آنها تا پایان دنیا همین گونه خواهد بود و ما نیز همین راه انقلاب را ادامه می دهند وگرنه حسینی نخواهیم بود.

وی گفت: در کنار مضجع شریف امام (ره) پیمان می بندیم که تمام آرمان های او را عمل کنیم و در خدمت آرمان های انقلاب باشیم. اماما مطمئن باش که ما سربازان فرهنگی شما در سازمان عقیدتی سیاسی در کنار ارتش جمهوری اسلامی و ارتش پر توان انقلابی و حزب اللهی، ارتش با بصیرت و با معنویت با تو پیمان می بندیم که آرمان فلسطین را مثل آرمان انقلاب اسلامی تا آخرین نفر و نفس پیگیر باشیم. دنیا خواهد دید و دور نخواهد بود روزی که ما شاهد اقامه نماز امت اسلامی در فلسطین خواهیم بود. انشاءالله

کد خبر 1728866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha