دامنه حمایت های کانون مساجد به اعضا می رسد/چابک سازی کتابخانه مساجد

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: دامنه حمایت های این ستاد به فعالیت های این مراکز، مدیران و اعضا می رسد.

«مهدی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری و حمایت از این مراکز اشاره کرد و اظهارداشت: دامه حمایت از کانون های مساجد در این دوره با تحولی که در اسناد صورت گرفته فراگیر شده و به حمایت ها به اعضا نیز می رسد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزود: دامنه حمایت های این ستاد به فعالیت های این مراکز، مدیران و اعضا می رسد و یک فرد فعال در این کانون ها می توانند از حمایت ها بهره ببرند.

وی ادامه داد: این حمایت ها شامل خدماتی مثل بیمه اردویی، جوایز، اردو و خدماتی از این قبیل می شود که برای عضو قابل احساس و درک بوده و عضو احساس خوبی از حضور در کانون خواهد داشت.

مقدم با بیان اینکه عضو نقش مهمی در کانون دارد، تصریح کرد: در برخی از مسابقات و رویدادها مثل کتابخوانی و سرود، اعضا از حمایت و جایزه آن مستقیم بهره می برند.

وی اضافه کرد: در دوره جدید مدیریت ستاد هماهنگی کانون مساجد به دنبال تقویت ظرفیت ها و امکانات برای حمایت از اعضا هستیم تا خدمت به دستش برسد.

آموزش و توانمندسازی اعضا کانون مساجد

مقدم به برنامه های در پیش روی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: آموزش، توانمند سازی اعضا و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد و شبکه سازی بین گروه های هنری در دستور کار است.

وی ادامه داد: شبکه سازی باعث تعامل بین گروه ها و اعضا خواهد شد که از جمله آن شبکه بچه های نمایش، سرود و تئاتر است.

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خاطرنشان کرد: مدارس هنری نیز در حال تشکیل است که مدرسه تئاتر تشکیل شده و در بقیه رشته ها نیز شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: برای کانون های بر اساس حوزه فعالیت امکانات در اختیارشان قرار می گیرد مثلا اردوگاه در اختیار کانون های تربیتی قرار می گیرد.

برگزاری اختتامیه جشنواره اوقات فراغت

مقدم به طرح کانون، نشاط و مسجد اشاره کرد و گفت: ۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در این طرح شرکت کرده اند که ۶۰۰ باب آن به مرحله نیمه نهایی رسیده و در مرحله نهایی ۳۰۰ کانون مورد ارزیابی قرار گرفت که ۱۵۰ باب آن در کل کشور معرفی شدند.

وی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره با تجلیل از برترین ها به میزبانی اصفهان آخر این هفته برگزار خواهد شد.

تغییر عنوان رویداد فهما به بچه های مسجد

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه نتایج چهارمین دوره فهما اعلام شد، گفت: این رویداد به بچه های مساجد تغییر نام داده و پنجمین دوره آن امسال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فراخوان این رویداد اعلام خواهد شد ولی همه تصمیمات و حمایت ها منوط به این جشنواره نخواهد بود و بر اساس علایق مدیران و تیم کانون ها ارسال گزارش می شود.

مقدم یکی از آسیب های دوره های قبلی این رویداد وابستگی کامل حمایت های ستاد از کانون به واسطه فهما اعلام کرد و اذعان داشت: دیگر این وابستگی کاهش یافته و کانون ها از روش های دیگر می توانند مورد حمایت قرار گیرند.

وی طولانی شدن فرآیند اجرا تا اعلام نتایج چهارمین دوره جشنواره را ناشی از بررسی ها اعلام کرد و اظهارداشت: نقاط مثبت و منفی فهما بررسی و همین رصد و مطالعات موضوع باعث طولانی شدن زمانبندی اجرا شده است.

رویداد بچه های مسجد یک اتفاق قابل دفاع است

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: پس از بررسی و ارزیابی رویداد فهما در چهار دوره گذشته مشکلات آن رفع و آیین نامه جدید آن تنظیم شد.

وی ادامه داد: در این اصلاحات رویکردها تغییر پیدا کرده و سعی شده کانون ها نه تنها در یک رشته بلمه در حوزه های مختلف ارزیابی شود تا کانون سطح خود را بسنجد ولی در یک بخش جایزه می گیرند.

مقدم یادآورشد: کمبود اعتبارات مانع حمایت گسترده از کانون ها می شود در غیر این صورت این مراکز در بخش های مختلف حمایت می شدند.

چابک سازی کتابخانه مساجد

وی به رویکرد کانون های مساجد در حوزه کتابخانه اشاره کرد و گفت: چابک سازی این محیط با مدیریت منابع و تجهیز به کتب مفید برای نوجوانان صورت می پذیرد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: برگزاری دوره ها و مسابقات کتابخوانی در راستای تقویت فرهنگ مطالعه انجام می شود.

کد خبر 1728942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha