بررسی وضعیت صنعت نوشت افزار در برنامه «ایران امروز»

برنامه «ایران امروز» در آستانه سال تحصیلی جدید با حضور کارشناسان و صاحب نظران پیرامون رشد صنعت نوشت افزار و تحقق شعار سال گفت و گو می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  برنامه «ایران امروز» یکشنبه ها به تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی، اجرای احمد طبعی و هماهنگی اکرم خیرخواه ساعت ۱۲:۴۰ روانه آنتن رادیو ایران می شود برنامه امروز  در آستانه سال تحصیلی جدید به صنعت نوشت افزار می پردازد.

«مریم بانو فطرتی»،  تهیه کننده رادیویی درباره موضوع برنامه «ایران امروز» که به صنعت نوشت افزار اختصاص دارد، گفت: از هفت سالگی تا حداقل بیست وپنج سالگی، کودکان، نوجوانان و جوانان به طور روزمره با نوشت افزار سروکار دارند. ارتباط با نوشت افزار در دوره دانشجویی به حداقل می رسد و در دوران دبستان، در حداکثر است. نوشت افزار بخش مهمی از زندگی تحصیلی دانش آموزان و بعضا دانشجویان را تشکیل می دهد. این یعنی لوازم التحریر در کیفیت آموزش موثر بوده و همچنین یک فرصت اقتصادی برای کشور به شمار می رود.

وی اظهارکرد: گذشته از اهمیت اقتصادی، نوشت افزار یک صنعت فرهنگی نیز به حساب می آید. چراکه انواع محصولات لوازم التحریر نیاز به طراحی دارند و اینکه از چه مولفه هایی در طراحی این محصولات استفاده شود، جنبه فرهنگی خاصی به آن ها می بخشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در برنامه روز یکشنبه میزبان مهندس محمودرضا صنعتکار رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور و دکتر مونا ابرو فراخ مدیرکل صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صنعت معدن و تجارت ایران خواهیم شد و در خصوص محورهای اشتغال آفرینی صنعت نوشت افزار، حمایت از شاغلین این صنعت و افزایـش کمی و کیفی نوشت افزار در کشور گفت و گو خواهیم کرد.

کد خبر 1780211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha