۲۱ هزار تن زرشک تر در شهرستان درمیان تولید می‌شود

فرجامی فرد گفت: پیش بینی می شود امسال از باغات شهرستان درمیان 21 هزار تن زرشک تر معادل 4 هزار و 200 تن زرشک خشک تولید شود.

 مهدی فرجامی‌فرد- فرماندار درمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال از باغات شهرستان درمیان ۲۱ هزار تن زرشک تر معادل چهار هزار و ۲۰۰ تن زرشک خشک تولید شود.
وی سطح زیر کشت زرشک شهرستان را سه هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح زیر کشت سه هزار هکتار بارور و ۵۰۰ هکتار غیر بارور است.
 فرجامی‌فر با بیان اینکه سال گذشته در این شهرستان دو جشنواره زرشک برگزار شد، گفت: یکی از جشنواره‌ها با هدف تقویت گردشگری در منطقه قلعه فورگ برگزار شد.
 وی با اشاره به این مهم که امسال تاکنون مکاتبه ای در خصوص حضور گردشگران و مهمانان به این شهرستان  در زمینه جشنواره زرشک با فرمانداری به صورت رسمی انجام نشده است، یادآورشد: با توجه به برودت هوا و بارندگی توصیه‌ها به کشاورزان برداشت سریع محصول زرشک است.
همچنین مدیر جهاد کشاورزی در میان در خصوص احداث بارگاه‌های بهداشتی زرشک در این شهرستان گفت: برای افرادی که زمین سنددار دارند مشکل احداث بارگاه نیست و بر اساس هر هکتار ۱۵ متر مجوز احداث بارگاه صادر می‌شود.
 محمد حسن جاویدی تعداد صنایع تبدیلی و تکمیلی موجود در شهرستان ۲ مجموعه اعلام کرد و یادآورشد: یکی از این صنایع تعطیل و دیگری با کمک جهاد کشاورزی دوباره فعال شد.
 وی با بیان اینکه این واحد به علت مشکل مالی سال گذشته نیمه تعطیل بود، افزود:  از محل کمک‌های فنی و اعتباری جهاد بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای فعالیت مجدد این واحد پرداخت شد و امسال این واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی وارد چرخه خرید، فروش و فراوری زرشک می‌شود.
به گفته وی تاکنون از ۴ میلیارد تومان یک و نیم میلیارد برای پرداخت بدهی این واحد توسط بانک آزاد شده است مابقی در صورت خرید زرشک از کشاورزان به صورت مستقیم توسط بانک به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
کد خبر 1729140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha