علامه مصباح یزدی در پهنه ی غیرتِ دینیِ حکیمانه سرآمد بود

حجت الاسلام تقی پور  گفت:  علامه مصباح یزدی، در مسیر دفاع از دین، پیشرو بود. تا جایی که می‌توان ایشان را سرآمد همه عالمان و مجاهدان عصر خود، در پهنه ی غیرتِ دینیِ حکیمانه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حسین تقی پور- امام جمعه شهرستان فریدونکنار، در همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی  که با حضور پژوهشگران، نویسندگان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین حضور مهمانان خارجی در مجتمع فرهنگی شهید رجایی شهرستان فریدونکنار برگزار شد، ضمن محکومیت اعمال وحشیانه رژیم غاصب صهیونیسم، به توصیه معنوی علامه اشاره کرد و گفت: برای آرامش خود در اوج غم‌ها و مصیبت‌ها به دامان حضرت بقیه الله... ه. پناهنده شوید و برای رهایی از این رنج و مصائب که به مسلمانان رسید فرج مولایمان را از خداوند بخواهیم.

وی همچنین ضمن خیر مقدم و تقدیر از برپایی چنین همایشی که در تکریم از شخصیت نابغه عصر دینی، علامه مصباح یزدی برگزار شده، به توصیف شخصیت ایشان از کلام مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار کرد:  علامه مصباح یزدی، بسیار عالمانه و حکیمانه در تمام محافل و مجالسی که اصول و ارزش‌های دینی مورد هجمه قرار می‌گرفت، غیورانه و مردانه از حقیقت اسلام دفاع می‌کرد.
امام جمعه فریدونکنار افزود: آنچه که ایشان را از دیگر عالمان و دانشمندان متمایز می‌کرد این بود که علاوه بر فعالیت‌های علمی و سیاسی و مشغله‌های فراوانی که در عرصه‌های مختلف داشتند، هیچگاه از محور تفکر و اندیشیدن دور نشد.
حجت الاسلام تقی پور اضافه کرد: از دیگر خصائص بارز علامه، پیروی و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت بود که در پایان عمرشان تاکید کردند که در عمر بیش از ۸۰ سالشان به جامعیت مقام معظم رهبری ندیدند و بر این گفتار خود اعتقاد راسخ داشتند.
وی در ادامه اظهار کرد: علامه مصباح یزدی مرد غیوری بود که با همه هجمه‌های دشمنان به اصول و ارزش‌های دینی به ویژه مسئله ولایت فقیه و حتی استهزا  شخصیت علمی ایشان،   همواره با نگاه عالمانه و محبت آمیز خود از دین دفاع می‌کرد تا جایی که حتی مخالفانشان که در اندیشه‌های سیاسی با ایشان در تضاد بودند، ولی به این جایگاه علمی و نبوغشان اعتراف می‌کردند.  در واقع می‌توان گفت علامه مصباح یزدی، در پهنه ی غیرتِ دینیِ حکیمانه، سرآمد همه عالمان و مجاهدان عصر خود بود.
 

کد خبر 1729180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha