تجمع بازاریان تهران در مسجد امام(ره) در محکومیت جنایات اسرائیل

مسجد امام خمینی(ره) بازار که از دیرباز به نوعی محور بسیاری از اتفاقات تاریخی بوده است، امروز نیز شاهد برپایی تظاهرات و تجمع اصناف و بازاریان و هچنین اقشار مختلف مردم در محکوم کردن اقدام ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل بود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجدی که ۱۸۰ سال قبل به دستور فتحعلی شاه قاجار کلنگ ساخت‌اش بر زمین خورد امروز بعد از گذشت نزدیک به دو قرن از جمله نقاط اصلی و کلیدی بازار تهران به شمار می‌آید، جایی که قرار است پیوند وثیقی را میان عبادت و معنویت با کسب و کار و امور اقتصادی برقرار سازد.

مسجد امام خمینی(ره) بازار که از دیرباز به نوعی محور بسیاری از اتفاقات تاریخی بوده است، امروز نیز شاهد برپایی تظاهرات و تجمع اصناف و بازاریان و هچنین اقشار مختلف مردم در محکوم کردن اقدام ددمنشانه رژیم غاصب اسراییل نسبت به حمله بیرحمانه به بیمارستان «المعمدانی» غزه و شهادت صدها نوزاد، کودک، جوان و پیری بود که برای مداوا به این بیمارستان پناه آورده بودند، غافل از اینکه قرار است در سکوت و بی‌غیرتی قدرت‌های جهانی و کسانی که واژگان حقوق بشر تنها لغلغه زبان‌شان است، به خاک و خون کشیده شوند.

آری! در دنیایی زندگی می‌کنیم که کلمه «صلح» تبدیل به ژست‌های پوپولیستی برای سردمداران جهان شده تا زیر پوست این قبیل حرکت‌ها، اتفاقا غیرانسانی‌ترین و وحشیانه‌ترین رویکردها را رقم بزنند و در پایان برای خط بطلان کشیدن به اقداماتی که در پشت پرده، خودشان مدافع‌اش بودند، بیانیه صادر کرده و یا نهایتا ابراز نگرانی و تاسف کنند.

اما ذهن مردم بیدار است؛ قلوب انسان‌ها هرگز از حس همدردی خالی نمی‌شود چنان‌که سعدی بزرگوار قرن‌ها پیش در وصف این همبستگی بین نسل آدم سرود:

بنی‌آدم اعضای یکدیگرند         که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار            دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی                نشاید که نامت نهند آدمی

بر همین اساس اصناف و بازاریان و بسیجیان صنف های مختلف، نیز پا به پای سایر هموطنان و دیگر انسان‌هایی که خون‌شان از حمله به مردم مظلوم غزه و به ویژه به آتش کشیدن بیمارستان المعمدانی به جوش آمده امروز (چهارشنبه، ۲۶ مهرماه) در مسجد امام بازار تهران حضور یافته و علیه رژیم صهیونیستی و غرب شعار سر دادند.

در تجمع امروز بازاریان در مسجد امام(ره) چه گذشت؟

در این تجمع ابتدا نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله حسن عالمی، عضو خبرگان رهبری اقامه شد.

اما در بین الصلاتین نماز، «قاسم نوده‌فراهانی» طی سخنانی اظهار کرد: خداوند سنت را بر این قرار داده که اسلام همواره باید طرفدارانی داشته باشد که یک عده از آنها در سنگر باشند و از دین دفاع کرده و جان و هستی خود را فدای اسلام کنند، اما عده دیگر نیز در صف هستند تا اگر سنگرنشینان به شهادت رسیدند افراد و جمعیتی که در صف هستند در سنگر قرار بگیرند، بنابراین جهان اسلام نباید از سنگرنشینان و نیروهای در صف خالی باشد، این سنت حق تعالی است و وعده قرآنی و تکلیفی است که در کتاب خدا برای همه مسلمین معین شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: امروزه با شرایطی که در جهان اسلام حاکم شده و حقیقتی که در گذشته از آن به عنوان سرطان یاد می‌کردند یعنی رژیم صهیونیستی که ۷۵ سال از عمر ننگینش می‌گذرد، جهان با چهره واقعی آنها مواجه شده است، فساد و نیات چرکین آنها و همچنین نیات پلید استعمار غرب و کشورهایی که خودشان را در حقیقت یا در ظاهر و با در کلام طرفدار حقوق بشر می‌دانستند، در جهان برملا شده و برای مردم شناخته شدند.

وی تصریح کرد: امروز که از کشته، پشته ساخته می‌شود و نوزدان و کودکان، گروه گروه به شهادت می‌رسند، امروز که زنان و خانواده‌ها مورد بی احترامی قرار می‌گیرند و دسته دسته به شهادت می‌رسند غرب رو به سمت این سرطان می‌آورد.

وی تصریح کرد: سخنان امام راحل را از یاد نبردیم که از این پلید صهیونیست به عنوان سرطان یاد کرد. اگر این جریان در منطقه بماند به همه ملت‌های منطقه نفوذ می‌کند، لذا حال که جریان به اینجا رسیده مردم مسلمان در تمام جهان و مستضعفین باید پشتیبانی کنند تا این دشمن و استکبار را براندازند.

در تجمع امروز بازاریان در مسجد امام(ره) چه گذشت؟

وی ادامه داد: سخنان مقام‌ معظم رهبری خصوصا بیانات روز گذشته باید همواره آویزه گوشمان باشد و بدانیم که زندگی کردن با این رژیم پلید در این منطقه، برای مسلمانان آبرومند زندگی کردن را به همراه ندارد، باید چنان کنیم که سردمداران شان هرچه شرمسارتر از این منطقه خارج شوند و برایشان درسی شود.

در ادامه بیانیه اصناف و بازاریان در محکومیت جنایات قرائت شد.

این گزارش می‌افزاید: در ادامه آیت الله عالمی پس از اقامه نماز، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان،با بیان اینکه اکنون مهمترین اقدام مسلمانان حضور در صحنه است، اظهار کرد:  قدرت مسلمانان را باید به دشمن نشان دهیم، مسجد محل تجمع مسلمین است و می‌توانند نقطه هاس اصلی برای دعوت از مردم برای حضور در این عرصه باشند.

گفتنی است، تظاهرکنندگان با شعارهایی نظیر مرگ بر استکبار، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، ضمن محکوم کردن این حملات، نفرت خود را نسبت به جنگ و رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

کد خبر 1729251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha