۳۶۹ مقاله به دبیر خانه کنگره شیخ عبدالکریم حائری ارسال شد

آیت الله فرحانی با اشاره به اهمیت تبیین جایگاه و سیره شیخ عبدالکریم حائری یزدی گفت: ۳۶۹ مقاله به دبیر خانه کنگره شیخ عبدالکریم حائری ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی امروز پنجشنبه در پیش کنگره حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی که در مصلی بیت‌المقدس شهر اراک و با حضور مسولان کشوری، استانی، علما و روحانیون و ... برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم وزین و ارزشمند گفت: رهبر انقلاب در سخنانی حوزه علمیه اراک را، مادر حوزه علمیه قم و حوزه علمیه قم را مادر انقلاب اسلامی دانسته اند و این مهم نشان از نقش و وظیفه حوزه های علمیه در تمدن سازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی، با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید تمدن‌سازی اسلامی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند، افزود: ریشه تمدن اسلامی ما، هجرت اهل بیت(ع) است که در این هجرت دو انقلاب و دو کانون تمدنی ایجاد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه رسول گرامی اسلام، نهال تمدن اسلامی را در مدینه کاشت و آن را در کل عالم گسترش داد، اضافه کرد: امروز باید ما ادامه دهنده راه پیامبر باشیم و این تمدن نوین را در سراسر عالم بگسترانیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تمدن مارکسیسم را نابود کرد، اظهار کرد: امروز شاهد فروپاشی صهیونیستم هستیم که این نیز به برکت الگو گیری از انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه آیت الله شیخ عبدالکریم حائری حکومت پهلوی حوزه علمیه قم را تاسیس کرد که امروز تمام جهان اسلام از آن بهره‌مند هستند، ادامه داد: از جمله اقدامات آیت‌الله حائری در حوزه علمیه اراک نیز می توان به تربیت مرواریدی همچمون امام راحل اشاره کرد.

دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی بیان کرد: امام خمینی(ره)که در مکتب ایشان درس آموختند،انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند و اکنون به برکت همان انقلاب کشور به یک قدرت مطلق در تمام بخش‌ها تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به مساله فلسطین و کشتار مردم بی گناه در چند روز اخیر بیان کرد: این حرکات ددمنشانه رژیم منحوس اسرائیل سبب نابودی خودش می شود چرا که خشم و انزجار جامعه جهانی را در پی دارد.

دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری در ادامه به فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری این پیش کنگره اشاره کرد و گفت: ما در دبیرخانه به دنبال تبیین نقش حوزه در شکل گیری انقلاب و تحقق اهداف آن، شکل گیری جبهه مقاومت، احیای یادمان علمی فرهنگی مفاخر و فرزانگان حوزه است.

آیت الله فرحانی با اشاره به اینکه این فعالیت ها و برنامه ها را از آشیخ عبدالکریم حائری شروع کرده ایم، بیان کرد: بعد از ایشان به آیت الله بروجردی و بقیه مراجع قبلی و فعلی خواهیم پرداخت چرا که به دنبال یک کار دائمی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه کتاب ها و مقالات آیت الله شیخ عبدالکریم حائری آماده است، بیان کرد: پنج کمیته برای برگزاری این کنگره شکل گرفته که خروجی این کار احیای ۳۹ جلد از کتب ایشان و آثار مرتبط است.

وی همچنین اضافه کرد: ۷ نشریه علمی مقالات بسیاری در عرصه پژوهشی و علمی در ارتباط با آثار و مبانی فقهی اصولی، کلامی و سیاسی ایشان آماده کرده اند و توانستیم ۸ پیش همایش را در داخل و خارج کشوربرگزار کنیم که  این پیش همایش به منظور تبیین جایگاه حوزه علمیه قم، نسبت انقلاب و نقش شیخ عبدالکریم و شاگردانش در آن برگزار شد.

دبیر کنگره یکدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری اضافه کرد:۳۶۹ مقاله به دبیر خانه کنگره رسیده است که از این تعداد مقالات ۱۱ کتاب در راستای همایش تألیف و۲۷ جلد از آثار شیخ عبدالکریم حائری نیز تألیف شد.

کد خبر 1729449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha