شهربانو برای بانوان شهر

بوستان ۷ هکتاری تخصصی بانوان با نام شهربانو، با حضور انسیه خزعلی؛ معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور و جمعی از مدیران استانی و شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیین افتتاح و بازگشایی بوستان شهربانو، با حضور انسیه خزعلی؛ معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور؛ نظری استاندار خراسان رضوی و قلندر شهردار مشهد و همچنین جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران استانی و شهری برگزار شد.

مشهد شهر دوستدار خانواده 

انسیه خزعلی در این مراسم اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد کشتار زنان، کودکان غزه بودیم. شاید جوانانی که از مسئله مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها می‌شنیدند به این وضوح باور نمی‌کردند که چگونه کم کم فلسطین تصرف شد؟ صحنه‌هایی که اتفاق افتاد و اتفاق می‌افتد و وقاحتی که رژیم صهیونیستی برای اشغال انجام می‌دهد و با گستاخی ازمصر می‌خواهد ساکنان غزه را بپذیرد تا غزه را تصرف کند وتهدید به عملیات زمینی بعد از شدت وحشیگیری و نسل کشی است که در این سرزمین به راه انداخته است.

وی افزود: شاید در این ایام سخت باشد که پارکی را برای آسایش بانوان افتتاح کنیم که به ورزش، تندرستی و سلامت خود بپردازند و در کنار فرزندان در امنیت تفریح کنند و نشاط داشته باشند در صورتی که در جایی دیگری از این کره خاکی در سرزمین فلسطین شاهد اندوه و غم زاید الوصف زنان و کودکان باشیم. این روزها هر کودکی را که می‌بینیم صحنه کودکان کشته شده یا لرزان و وحشت زده و یا کودکانی که بالای جنازه پدر و مادر نشسته‌اند، مجسم می‌شود و این قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد؛ و دردناک‌تر آنکه به دلیل محاصره نمی‌توانیم برای آن‌ها کاری انجام دهیم و در کنار آن‌ها باشیم و همدلی و غمخواری کنیم.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: امیدوار هستم روزی برسد که چنین پارک‌ها و موقعیت‌های مناسب برای کودکان و زنان فلسطین فراهم شود و روزی برسد که برای افتتاح چنین پارک‌هایی و برای سلامت و نشاط زنان و کودکان فلسطینی به مسجد الاقصی برویم و این امید دور نیست.

خزعلی گفت: این نوید پیروزی را با اتکا به قدرت لایزال الهی وعده‌های نصرت مستضعفان بر مستکبران نزدیک می‌دانیم. از خداوند میخواهم به برکت این روز عزیز به زودی شاهد پیروزی مردم فلسطین باشیم و نابودی غده سرطانی اسرائیل باشیم.

وی بیان کرد: در هفته‌های گذشته توفیق بود خدمت آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد رسیدم و ایشان اهتمام جدی به مسئله بانوان داشتند و تاکید کردند که باید شرایط برای فعالیت زنان با حفظ ارزش‌ها فراهم شود و معتقد بودند که باید بهترین امکانات در اختیار بانوان قرار گیرد و این جای تقدیر و تشکر دارد.

 معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: با این نگاه وبا این رویکرد که بهترین شرایط و امکانات برای بانوان در مشهد فراهم شود و مقداری از آن فراهم شده است و این را در ورزش‌های همگانی، پیشروی بانوان در بازی‌های اخیر و قهرمانی و مدال‌های که بانوان به دست آوردند در سطح ملی می‌توان دید که نشان دهنده حمایت دولت از آن‌ها است.

وی گفت: مشهد به عنوان پایگاه والگو برای جهان اسلام و درسطح بین المللی مورد توجه است و این گونه اکرام زنان نشان می‌دهد که دین نه تنهاخواهان محدودیت زن‌ها نیست بلکه زمینه را برای زن‌ها جهت فعالیت آنان با امنیت بیشتر فراهم می‌کند، موفقیت زنان به عنوان محور خانواده دارای اهمیت است و نشاط و تندرستی فردی آنان نیز مهم است، با توجه به تفاهم نامه‌ای که با شهرداری منعقد خواهد شد شهرداری و معاونت بانوان در جهت ورزش، سلامت و تندرستی و سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها اجتماعی و مشاوره دختران گام برخواهند داشت.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم مشهد به عنوان شهر فرهنگی و الگوی جهان و دوستدار خانواده معرفی شود. باید مسئله خانواده در دستور جهانی قرار بگیرد و مشهد بتواند این دستور کار را فعال کند و برای حمایت خانواده همه دست به دست هم دهیم.

نظری

طوفان الاقصی موجودیت اسراییل را درهم شکست

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت مجاهدت‌های مردم‌ فلسطین و غزه در مقابل استکبار، عنوان کرد: جمعیت، وسعت، موقعیت و قدرت اقتصادی همگی مولفه‌های اساسی اقتدار هر کشوری است. قدرت اصلی نظام مقدس اسلامی امروز آن اندیشه و تفکری است که به دنیا ارائه کرده است. اما اسراییل هیچکدام از مولفه‌های قدرت را اعم از هویت تاریخی، انسجام ملی، عمق جغرافیایی و اقتصاد قدرتمند را ندارد.

وی با بیان اینکه تنها مولفه قدرت اسراییل در طول سال‌ها اشغال سرزمین فلسطین قدرت نظامی و اطلاعاتی و عملیاتی‌اش بود که با عملیات مجاهدان فلسطینی شکسته شد، تصریح کرد: این به معنای آن است که همه موجودیت اسراییل شکسته شده است. لذا این نکته بسیار حائز اهمیت است که نقطه ضعف و پاشنه آشیل اسراییل به تمام معنا توسط رزمندگان فلسطینی مورد حمله قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اقدامات اسرائیل در حال حاضر دست و پا زدن‌های بدون نتیجه است، اضافه کرد: درست است که ملت مظلوم فلسطین و غزه در فشار و تنگناهای متعدد هستند اما آنچه هدف گذاری کرده‌اند محقق خواهد شد.

نظری ضمن تشکر از دست‌اندرکاران پروژه پارک شهربانو، خاطر نشان کرد: ما بر این باور هستیم که قریب به اتفاق جامعه زنان‌ ما از فضاهای امن متناسب با شرایط خواهران و مادران حمایت و استقبال می‌کنند.

وی اضافه کرد ما باید نماد اجرا و عملیات‌هایی با الگوهای دینی و اعتقادی باشیم که در خدمت خواهران و زنان است و زمینه سازی برای تعالی جامعه زنان‌مان داشته باشیم. تاکید داریم که نباید اسیر فضاسازی‌های رسانه‌ای مجازی و عملیات‌های روانی باشیم. ما معتقد بر همان ماهیت نظام مقدس اسلامی که بیان می‌کند جمهوری اسلامی به معنای مردم و از مردم است باید پروژه‌ها را طراحی، مدیریت و اجرا کنیم.

قلندر

شهربانو یک پارک خاص و مدرن است

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز در این مراسم ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و گرامیداشت یاد شهدای فلسطین و غزه عنوان کرد: وعده خداوند حتما محقق خواهد شد و ظالمان و رژیم منحوس صهیونیستی شکست خواهند خورد و پیش بینی مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی حتما محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: عملکرد رژیم صهیونیستی در این روزها نشان دهنده استیصال و گیج بودن این رژیم است و نمی‌داند چه کند.

شهردار مشهد با بیان اینکه امروز شاهد یک روز خوب دیگر در مشهد هستیم، تصریح کرد: در ادامه افتتاح پروژه‌هایی که وعده داده بودیم امروز این پارک بسیار زیبا با معماری بسیار مناسب به همراه پروژه‌های متعدد دیگری که در این منطقه به همت همکاران ما آماده شده را تقدیم مردم خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ویژه بودن پارک شهربانو، خاطر نشان کرد: این پارک از زیباترین و مدرن‌ترین پارک‌هایی است که در سطح کشور بی نظیر است. این پارک از ابتدا برای بانوان طراحی شده که ضمن طبیعی بودن، امکانات بسیار زیادی را برای بانوان در وسعت ۷ هکتاری خود جای داده است. به عنوان یک پارک خاص بانوان، تحویل بانوان داده شده است.

قلندرشریف اضافه کرد: پارک شهربانو شامل امکاناتی نظیر تمهیدات ورزشی، سالن اجتماعات، امفی تئاتر، زمین بازی کودکان، مسیر پیاده روی و مسیر دوچرخه سواری است که برای بانوان مهیا شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده، تشریح کرد: استخر شهید قربانی و آتش نشانی از جمله این پروژه‌ها در منطقه چهار هستند. همچنین پروژه‌های متعدد دیگری داریم که آماده افتتاح است. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تقاطع چهارصدهکتاری، پارک برکت در حاشیه بزرگراه امام علی و رصد خانه مشهد اشاره کرد.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد: همتمان را نه تنها مضاعف بلکه صد چندان کردیم تا ضمن ارائه خدمات بدون منت حال مردم در همه‌حوزه‌ها خوب باشد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به زنان و بانوان است، گفت: نقطه ویژه این است که همت ما بر این باشد که زمینه لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها به‌منظور حضور زنان وبانوان در جامعه را فراهم کنیم. زنان مشهدی غیرتمند هستند و در همه حوزه‌ها حضور پررنگی دارند و این مایه افتخار ما است.

قلندر شریف در پایان ضمن اشاره به برگزاری جشنواره خورشید، اظهار کرد: این‌جشنواره با اصل زنان و رسانه و شعار زنان روشنگری می‌کنند مشهد برگزار شد و بیش از صد زن رسانه‌ای از سراسر جهان در این‌جشنواره حضور داشتند؛ واقعیات در حوزه زنان دیده شده و بازخوردهای بسیاری توسط رسانه‌های زیادی داشته است.

سلیمی

مشهد باید الگویی درسطح بین‌ الملل باشد

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: در دوره ششم مدیریت شهری کمیسیون ویژه بانوان و خانواده با گفتمان جدیدی با عنوان تعالی زیست پذیری شهری در حوزه بانوان و خانواده راه اندازی شد. به این منظور که شهر باید چطور برای زن و خانواده آماده شود که بتواند در کنار حفظ حرمت از این فضاها استفاده کند و در کنار فرزندان به تفریح خود برسد.

وی افزود: توسعه پارک های بانوان به عنوان بخش سخت افزاری از این اقدام در دستور کار شورای شهر قرار گرفت. ما در سه حوزه فعالیت های خود را آغاز کردیم که شامل حوزه برنامه، بودجه، ساختار و تشکیلات که برای اولین بار در شهرداری بودجه بانوان جدا شد و خروجی آن خدماتی است که از طریق این بودجه به بانوان خواهد رسید.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بخش نرم افزار کارهای جنس نرم همچون فرهنگی و هویتی جزو کارهای ما شد و جشنواره رسانه خورشید نمونه از آن بود که ارتباط بسیار خوبی در عرصه بین اللملی ایجاد کرد برای اینکه نشان دهد توانمندی زن با افتخار ایرانی چگونه است.

این عضو شورا ادامه داد: بخش بعدی توسعه سخت افزارهای ویژه بانوان و خانواده است که بوستان های مخصوص بانوان نمونه ای از آن است. هدف ما جداسازی نیست بلکه برای امنیت و آرامش بانوان فضایی ایجاد کردیم.از کشورهای مختلفی که به مشهد آمده بودند و از این بوستان ها بازدید کردند مورد توجه آنها واقع شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست گذاری در شورا انجام می‌شود و اگر همراهی مدیریت شهری نباشد کارها به جای نخواهد رسید، ادامه داد: امام جمعه مشهد از ساخت و توسعه پارک های ورزشی برای بانوان حمایت می‌کنند. مشهد باید الگویی درسطح بین‌ اللملی برای همه شهرها و کشورها باشد.

گفتنی است، در این مراسم تفاهم نامه ای بین شهرداری و معاونت امور بانوان و خانواده رییس جمهور منعقد شدو این پارک به صورت رسمی برای استفاده از بانوان در دسترس قرار گرفت.

بوستان شهربانو با مساحت ۷ هکتاری ،شرایط منحصربه‌فردی دارد و فضایی نوین و مناسب در اختیار بانوان مشهدالرضا(ع) قرار خواهد داد.

پایان پیام/

کد خبر 1729582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha