ضرورت تشکیل کارگروه پژوهشی اصلاح فرهنگ غلط افتخار به داشتن اسلحه

حجت الاسلام میثم تارم گفت: تشکیل کارگروه پژوهشی و تحقیق جامع در خصوص انگیزه و علل استفاده از اسلحه در جنوب کرمان باید در قید فوریت باشد و نتیجه آن در این شورا مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی به غزه نشان داد که این رژیم جعلی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر، زنان و کودکان هیچگونه اعتقادی به این شعار ندارند وگرنه هزاران زن و کودک در بیمارستان، مدرسه و کلیسا در غزه را به خاک و خون نمی کشیدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ابراز کرد: طبق قوانین بین المللی اسرائیلی ها حق تعرض به بیمارستان ها، مدارس و مراکز عبادت را ندارند اما با چراغ سبز و هدایت آمریکا و همچنین حمایت کشورهای غربی و اروپایی، با حمله به این اماکن جنایات تکان دهنده ای انجام می دهند.

وی تاکید کرد: وظیفه انسانی و اسلامی ما اقتضا می کند که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم و از این دژخیمان وحشی کودک کش اعلام انزجار کنیم.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: یکی از معضلات و مشکلات جنوب کرمان، افتخار به داشتن سلاح است به طوری که فرهنگ غلط استفاده از اسلحه در مجالس جشن رواج پیدا کرده است.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: اسلحه هم برای صاحبش دردسر ساز است و هم تهدیدی برای جان شهروندان می باشد.

وی ادامه داد: باید با فرهنگ سازی کاری کرد تا افراد نسبت به مضرات و خطرات اسلحه آگاهی پیدا کنند و اسلحه را کنار بگذارند.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه پژوهشی و تحقیق جامع در خصوص انگیزه و علل استفاده از اسلحه در جنوب کرمان باید در قید فوریت باشد و نتیجه آن در این شورا مطرح شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ابزار هنر را راهی برای تغییر فرهنگ غلط افتخار به داشتن اسلحه دانست و ابراز کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان می تواند با استفاده از ظرفیت هنرمندان آثار فاخری در قالب طنز و یا تئاتر برای تغییر این فرهنگ غلط تولید کند.

وی عنوان کرد: ایده ها و طرح های موسسات فرهنگی هنری نیز می تواند به سمت و سویی برود که این فرهنگ غلط در جنوب کرمان اصلاح شود.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که می توان برای اصلاح این فرهنگ غلط انجام داد این است که نیروهای امنیتی با اصحاب رسانه مصاحبه کرده و طرح های تشویقی تحویل سلاح را تبیین کنند.

کد خبر 1729743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha