طعم شیرین فرزندآوری زیرسایه بی رغبتی و ترس جوانان

سرپرست مرکز بهداشت شیروان در خصوص فرزندآوری و رشد جمعیت گفت: یکی از الزامات ترویج فرزندآوری، توجه به موضوع برهم خوردن توزیع و ترکیب جمعیتی در کشور به دلیل کاهش ازدواج و باروری است.

حسن نوری، سرپرست مرکز بهداشت شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: جوانان به خاطر ترس از آینده بی رغبت به طعم شیرین فرزندآوری شده اند، زن و شوهرها گاه چون روند تربیتی خود را شکست خورده می‌پندارند، از لحاظ تربیت کردن فرزند آینده‌ خود واهمه دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تاکید ایشان بر این موضوع جهت ارتقاء برنامه هایی از جمله آموزش گروهی، چهره به چهره در راستای برنامه جوانی جمعیت، فضای مجازی، برنامه های ترویجی، بهره گیری از رسانه های محیطی-جمعی، ارجاع ه سایر سطوح، مشاوره زوجین و غیره توسط این مرکز انجام شده است.

نوری عنوان کرد: طی دوسال اخیر، 425 پوستر و بنر با موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت در سطح شهرستان نصب شده است و همچنین برای 29 نفر جهت توجیه و آموزش رابطان سلامت ادارت کلاس هایی برگزار شده و پنج غرفه آموزش فرزندآوری در سطح شهر برپا شده است.

 سرپرست مرکز بهداشت شیروان گروه های هدف در رابطه با این موضوع را، هشت هزار و 524 نفر شامل داوطلب سلامت، سفیر سلامت، رابطین ادارت و کلیه همکاران شاغل در شبکه بهداشت و درمان ذکر کرد و افزود: 15 مورد دیوارنویسی در سطح مراکز خدمات جامع سلامت و در سطح شهر با شعارهای ترویج فرزندآوری انجام شده است.

نوری بیان کرد: فرزند آوری و افزایش جمعیت برای هر جامعه دارای برهه زمانی خاصی است که اگر آن فرصت از دست رود کشور وارد بحران پیری جمعیت می‌شود و تا سال‌ها با این بحران دست و پنجه نرم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هرگاه بیش از دو سوم جمعیت کشور در سنین فعالیت بالقوه اقتصادی یعنی ۱۵ تا ۶۴ سال باشند، به اصطلاح گفته می‌شود که آن کشور وارد پنجره جمعیتی شده است.

 

کد خبر 1729853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha