نماز وسیله پرورش، فضائل اخلاق و تکامل معنوی انسان است

حجت الاسلام مولوی گفت:نمازگزار خود را بدون نیاز به هیچ واسطه در برابر خدا می بیند و با او به گفتگو برمی خیزد. همچنین تکرار این عمل در شبانه روز آن هم با تکیه روی صفات خدا، رحمانیت و رحیمیت و عظمت اواثر قابل ملاحظه ای در پرورش فضائل اخلاقی در وجود انسان دارد.

حجت الاسلام علی مولوی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت و فلسفه نماز ،گفت: بهترین روش راز و نیاز با خدواند نماز می باشد. نماز ستون دین است و اسرار فراوانی برای وجوب نماز ذکر شده است. به عنوان مثال: نماز بهترین ذکر خداست و باعث آمرزش گناهان می شود و سدی در برابر گناهان آینده است. نماز غفلت زداست و کبر را از بین می برد.

مدیر ستاد اقامه نماز در کرماناشاه افزود:نماز، نماد تسلیم و عبودیت در برابر خداوند است. اگر قرار باشد که هر انسانی طبق خواسته خود عمل نماید و آن را به جا بیاورد، نه آن چیزی که خداوند از او خواسته، دیگر بندگی خداوند نمی شود؛ بلکه بندگی خود و عمل طبق خواسته خود است لذا  امیرمؤمنان (ع) در روایتی پس از بیان این که معنای اسلام را تسلیم شدن در مقابل پروردگار می داند. که نشان تسلیم در عمل آشکار می شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی اسلام و پلی ارتباطی بین خدا و بنده اش است. در نماز، بنده دلش را برای راز و نیاز با خدایش باز می‌کند و شروع به حرف زدن، ستایش کردن و درخواست از خداوند می‌کند و نهایت بندگی اش را برای خداوند به منحصه ی ظهور می‌گذارد.

حجت الاسلام مولوی تصریح کرد:نماز ستون دین و  یاد آور حضور خدا در تمام لحظات زندگی انسان بوده و خواندن نماز بر هر مسلمانی واجب است و در اسلام سفارشات زیادی درباره آن شده  که ادای نماز در وقت آن یکی از نکته ها در مراتب و محافظت از نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه اظهار کرد: نماز محبوب ترین اعمال نزد خداوند است که نه تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان الهی به عنوان برترین آیین عبادی و رکن معنویت و ارتباط با خداوند مطرح بوده است  لذا اولویت اول در جهان هستی توحید و اولویت دوم عبادت است   و خداوند نیز در قرآن علت خلقت جن و انس را عبادت بیان می فرماید.

کد خبر 1729977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha