۸ هزار خانواده کمیته امداد استان اصفهان خودکفا شدند/ برگزاری جشن خودکفایی مددجویان

زارع با اشاره به سیاست خودکفایی مددجویان کمیته امداد و کاهش وابستگی گفت: ۸ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان طی سال های اخیر خودکفا شدند.

«کریم زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به سیاست کمیته امداد برای خودکفایی مددجویان اظهارداشت: این کار عزت نفس را افزایش داده و در تامین هزینه های زندگی کمک بزرگی به آنان می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: این سیاست تنها متوجه سرپرست خانواده نبوده بلکه دیگر اعضای خانواده تحت حمایت می توانند از این فرصت استفاده کنند و خودکفا بشوند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی، آموزش و راهنمایی برای خودکفایی آنان در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: خانواده هایی که دیگر به حمایت های کمیته امداد نیاز نداشته باشند از تحت پوشش خارج شده و خودکفا می شوند.

زارع شمار خانواده هایی که خودکفا شده اند را ۸ هزار خانواده اعلام کرد و اذعان داشت: آنان به حمایت کمیته امداد دیگر نیاز ندارند و به راحتی زندگی خود را اداره می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی سال گذشته در استان اصفهان برای اشتغال مددجویان و دهک های پایین جامعه از طرف کمیته امداد پرداخت شده، گفت: این اقدام به ایجاد فرصت شغلی و کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی نقش دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: امسال ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغال زایی در استان اصفهان پیش بینی شده که به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.

وی یادآورشد: برای خودکفایی مددجویان باید توان پرداخت تسهیلات را با ایجاد شغل داشته باشند و دیگر نیاز به حمایت های کمیته امداد و دیگر نهادها نداشته باشند.

برگزاری جشن خودکفایی مددجویان استان اصفهان

زارع با بیان اینکه از خودکفایی مددجویان ابراز خوشحال می کنیم، گفت: جشن شکرگذاری با حضور رئیس کمیته امداد کشور و مسئولان ارشد استانی روز چهارشنبه سوم آبانماه برگزار می شود.

وی نقش بانک ها و دیگر دستگاه های اداری در این اقدام مهم را اساسی دانست و افزود: بانک ها در این خصوص نقش خوبی داشتند که با پرداخت تسهیلات بانکی به ایجاد اشتغال کمک کردند.

کد خبر 1730117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha