تمرکز بر فعالیت های تربیتی و تیم سازی آینده کانون مساجد را تضمین می کند

مقدم با اشاره به سیاست های جدید کانون های مساجد گفت: تمرکز بر فعالیت های تربیتی و تیم سازی آینده کانون مساجد را تضمین می کند و برکیفیت کارها می افزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مهدی مقدم» در کارگاه آموزشی کارشناسان فرهنگی‌هنری و آموزش ستادهای استانی کانون‌های مساجد به میزبانی اصفهان اظهارداشت: فعالیت های تربیتی و رشد اجتماعی یکی از مهمترین برنامه های ستاد کانون های مساجد در دوره جدید مدیریتی است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: تمرکز بر فعالیت های تربیتی و تیم سازی آینده کانون مساجد را تضمین می کند و برکیفیت کارها می افزاید که اگر این اقدام در ۱۵ سال گذشته رقم خورده بود امروز نتایج متفاوتی را تجربه می کردیم.

وی ادامه داد: جذب افراد به کانون های فرهنگی و هنری و سرمایه گذاری برای امور تربیتی و تیم سازی منجر به کادرسازی برای آینده کانون و همچنین تامین نیروی مورد نیاز جامعه می شود.

مقدم اضافه کرد: در برخی از مواقع زمانی افراد فعالیت خود را با کانون قطع می کنند اما تیم سازی منجر به تداوم فعالیت ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه اقدامات کانون بستری برای جذب افراد به مسجد است، اذعان داشت: نباید نسبت به موضوعات تربیتی غافل بشویم و تنها تمرکز بر سرود و نمایش و مواردی از این قبیل بشود.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به کیفیت بخشی در تولید محتوا و اجرای فعالیت های کانون نیز اشاره کرد و گفت: حضور مربی توانمند و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای تولید محتوا کانون ها لازم است.

وی تولید محتوا و محصول را از دو جنبه کارکردی و هویتی حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با چنین فعالیت هایی کارهای کانون ها در بازار و جامعه عرضه می شود و می تواند فرصت آفرین شود.

مقدم با اشاره به عرصه های عملیاتی حوزه معاونت فرهنگی و هنری گفت: قرآن جشن های آیینی و مناسبتی، کتابخوانی و کتابخانه ها، سبک زندگی و خانواده و نوآوری اجتماعی از عرصه های جدید در این معاونت ستاد هماهنگی کانون های مساجد است.

وی ادامه داد: در هر بخش کار ویژه هایی تعیین و بر اساس آن برنامه به کانون ابلاغ و از مراکز فعال حمایت می شود که در حوزه نوآوری اجتماعی موضوعات مرتبط با کار آفرینی به صورت تخصصی و فعالیت ها عام المنفعه به عنوان اقدامات عمومی مطرح است.

معاون کانون های مساجد در بخش کتابخانه و کتابخوانی گفت: به دنبال توسعه فرهنگ مطالعه و فرهنگسازی در این عرصه هستیم که کتابخانه های مساجد بستر در تحقق این امر محسوب می شوند.

وی تولید محتوا و نشر آن در جامعه را از اقدامات و کار ویژه های اساسی بخش سبک زندگی و خانواده بیان کرد.

کد خبر 1730119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha