گام اول تحقق «ایران جوان» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران/ فارغ از نام‌ها حمایت می‌کنیم

یاسر اشراقی درباره همکاری‌های بنیاد ۱۵ خرداد با جشنواره و انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: بنیاد ۱۵ خرداد از سال ۶۰ و با دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شده است و سومین موسسه‌ای است که در حوزه محرومیت‌زدایی، پس از کمیته امداد و بنیاد شهید، تأسیس می‌شود و در تمام این سال‌های فعالیت هم خدمات قابل توجهی را در حوزه مأموریت‌های خود داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  یاسر اشراقی، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در حاشیه حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران، درباره همکاری‌های این بنیاد با جشنواره و انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: بنیاد ۱۵ خرداد از سال ۶۰ و با دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شده است و سومین موسسه‌ای است که در حوزه محرومیت‌زدایی، پس از کمیته امداد و بنیاد شهید، تأسیس می‌شود و در تمام این سال‌های فعالیت هم خدمات قابل توجهی را در حوزه مأموریت‌های خود داشته است. 

وی با اشاره به آمار مرتبط با مدارس، خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها و حتی سدهایی که با همت این بنیاد به بهره‌برداری رسیده است، تأکید کرد: از سال ۹۹ که با حکم رهبر انقلاب این بنیاد به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ملحق شد، سه مأموریت کلی به این بنیاد محول می‌شود؛ یکی سلامت و پیش‌گیری، یکی خدمات حوزه جمعیت و خانواده و دیگری بحث عمران اجتماعی. همه این ‌مأموریت‌ها هم ذیل عنوان واحد «ایران جوان» تعریف شده‌اند. در همین راستا با توجه به تأکید رهبر انقلاب برای رفع گره‌های ذهنی در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت و همچنین فرهنگسازی در این حوزه‌ها ما مجوز «تلویزیون ایران جوان» را از صداوسیما گرفته‌ایم که محصولات آن در حال حاضر از شبکه‌های مختلف تلویزیون و بسترهای موجود در فضای مجازی در حال پخش است.

اشراقی در ادامه گفت: بنابر این داشتیم که در جشنواره‌های سینمایی مختلف هم یک بخش جانبی به «ایران جوان» اختصاص پیدا کند که پایه‌گذاری آن در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران صورت گرفت و حالا برند این رویداد به ثبت رسیده است. این برنامه را در سایر جشنواره‌های سینمایی هم دنبال خواهیم کرد اما برای اولین رویداد، جشنواره فیلم‌کوتاه تهران را انتخاب کردیم که از سوی انجمن سینمای جوانان برگزار می‌شود و به شعار و اهداف ما در حوزه «ایران جوان» نزدیک بودند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد تأکید کرد: بنای ما هم صرفا حضور و یا حمایت مالی از رویدادها نیست، بلکه به دنبال افزایش تولیدات رسانه‌ای در قالب اقلام مختلف هستیم. اجرای مفاد تفاهمنامه‌ای که با انجمن سینمای جوانان امضا کرده‌ایم را از حمایت با این جشنواره و در قالب یک بخش جانبی آغاز کرده‌ایم و در ادامه بنابر تولیدات مشترک با انجمن در حوزه سینمای کوتاه هم داریم. در ادامه ارتباط مستقیم با فیلمسازان هم خواهیم داشت.
وی افزود: هر هفته و در قالب سانس‌هایی که از سوی انجمن سینمای جوانان در پردیس سینمایی چارسو در اختیار ما قرار خواهد گرفت، برنامه اکران آثار فیلمسازان جوان را خواهیم داشت تا این همکاری بتواند در تمام طول سال تداوم داشته باشد. ما قائل به این هستیم که در فرآیند حمایت از آثار هم نگاهم این نباشد که چه کسی کار را ساخته است، بلکه برایمان مهم است که چه ساخته است. شاید برخی فیلمسازان باشند که نام‌ونشان چندانی نداشته باشند اما کارهای ویژه‌ای را انجام دهند. هدف‌مان تقویت استعدادهای بالقوه، فارغ از نام‌هاست.

کد خبر 1730140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha