شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تسهیل فعالیت کانون‌های مساجد تلاش می‌کند

حجت الاسلام خسرو پناه با اشاره به تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی با کانون های مساجد گفت: این شورا با تصویب آیین نامه های مرتبط با فعالیت های کانون ها برای تسهیل فعالیت آنها تلاش می کند.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعامل با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری در مساجد گفت: ارتباط شورای عالی انقلاب فرهنگی با کانون های فرهنگی هنری مساجد یک ارتباط مباشری نیست، به این معنا که شان شورا، سیاستگذاری و راهبری است قطعا ارتباط ما با تشکل های مردمی و دستگاه های دولتی در این میان وجود دارد اما برای کانون ها باید یک سند و یا آیین نامه ای برای آنها مصوب کنیم که بتوانند تسهیل گرانه اقدامات خود را انجام دهند که این اقدام را انجام داده ایم. به طور مثال تشکل های علمی، بسیج اساتید، تشکل های دانشجویی و فرهنگی و... که آیین نامه های آنها در شورای عالی احصاء می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای برنامه نیست، حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاستگذاری و راهبری است، برنامه ریزی را باید وزارتخانه ها و نهادها انجام دهند و شورای عالی در این زمینه نباید ورود کند. شورای عالی در حوزه تصدی گری نباید ورود کند زیرا آسیب می بیند.

کد خبر 1730205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha