فردوس در جایگاه نخست مدارس تخریبی

روشن با اشاره به اینکه اولین رتبه تخریبی مدارس استان از آن شهرستان فردوس است، گفت: این ناهمخوانی بین استعداد و توانایی و عدم وجود زیرساخت، مشکلاتی در فردوس فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی روشن-فرماندار فردوس- عصر امروز (۲ آبان) در مراسم افتتاح آموزشگاه ۶ کلاسه حاج مصطفی شرفی گفت: فردوس یک شهرستان فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان بزرگانی در حوزه علم و دانش دارد، افزود: یکی از این بزرگان استاد آیت الله جوادی آملی هستند که افتخاری برای فردوس محسوب می شوند.

روشن با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و یک هزار فرهنگی در فردوس داریم، افزود: بر اساس سرانه دانش آموز رتبه اول کنکور را داریم و در مسابقات فرهنگی و پرورشی از رتبه های برتر برخوردار هستیم.

فرماندار فردوس با اشاره به اینکه اولین رتبه تخریبی مدارس استان از آن شهرستان فردوس است، ادامه داد: این ناهمخوانی بین استعداد و توانایی و عدم وجود زیرساخت، مشکلاتی در فردوس فراهم کرده است.

وی بیان کرد: نبود دارالقرآن یکی دیگر از مشکلات این شار است در حالی که بالغ بر یک هزار دانش آموز حافظ قرآن در شهرستان فردوس داریم.

روشن در ادامه گفت: یک مجتمع آموزشی پسرانه به متراژ ۱۰ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان با کمک سازمان نوسازی در فردوس احداث خواهد شد که می تواند گرهی از مشکلات این منطقه باز کند و درخواست داریم تا این پروژه در کوتاه ترین زمان با یک الگوی ایرانی اسلامی به بهره برداری برسد.

گفتنی است این آموزشگاه با اعتباری بالغ بر ۱۲۹ میلیارد ریال با زیربنای ۸۰۳ مترمربع احداث شده است و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به بهره برداری رسید.

کد خبر 1730256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha