مراسمات وفات حضرت معصومه(س) با حضور خادمان حرم در تیران برگزار می‌شود

مراسمات وفات حضرت معصومه(س) پنجشنبه این هفته با حضور خادمان حرم آن حضرت در تیران و کرون برگزار می شود.

«علی معینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به برنامه های سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امسال این مراسم با تعامل بین دستگاه های فرهنگی شهرستان تیران و کرون و تولیت حرم مقدس حضرت معصومه(س) با حضور خدام حرم برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: خادمان آن حرم مقدس پنجشنبه عازم این شهرستان می شوند و یک روز برنامه های فرهنگی را همراهی می کنند.

وی غبارروبی گلزار شهدا، حضور در بیمارستان، شرکت در مراسم مذهبی و سوگواری، تبیین و تشریح کرامات حضرت معصومه(س) و ایجاد حال و هوای معنوی را از برنامه های این روز عنوان کرد.

معینی با بیان اینکه برگزاری این مراسم تفاوت نسبت به دیگر برنامه ها ایجاد می کند، تصریح کرد: تغییرات در برنامه ها منجر به ایجاد جذابیت و اقبال عمومی برای شرکت افراد در مراسمات خواهد شد.

وی یادآورشد: پیش از کرونا حضور خادمات حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت دهه کرامت را داشتیم که آنان در جشن ها و مراسم های آن روز شرکت کردند اما امکان حضور در سال های اخیر فراهم نشده بود که امسال مجدد این فرصت ایجاد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون اضافه کرد: در برگزاری این مراسم ادارات و دستگاه های فرهنگی و همچنین مدیریت شهری همکاری داشته و فرمانداری تیران و کرون محور هماهنگی برنامه بود.

وی ترویج و توسعه فرهنگ اهل البیت(ع) و بسط سبک زندگی اسلامی در جامعه مهمترین رویکرد برگزاری مراسمات مذهبی در این منطقه بیان و تصریح کرد: تصمیمات سلیقه ای به باور و اعتقادات آسیب می زند و باید پشتوانه فکری و جذابیت های محتوایی را در نظر بگیریم.

کد خبر 1730287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha