هدف از کنگره ها جریان‌سازی فکری و عملی برای انتقال میراث نسل‌ گذشته به نسل جوان است

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: جریان‌سازی فکری و عملی برای انتقال میراث ارزشمند نسل‌های گذشته به نسل جوان امروز هدف اصلی کنگره‌های تجلیل از شهدا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز(3آبان)، در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت ۶۵۵۵ شهید استان لرستان در حسینیه امام خمینی(ره) گفتند:  در این قضیه فلسطین آمریکا شریک جرم قطعی جنایتکاران است، یعنی در این جنایت دست آمریکا تا مرفق در خون مظلومان و کودکان و بیماران و زنها و اینها داخل شده و آلوده است، در واقع او دارد به یک نحوی مدیریت می کند این جنایتی را که در غزه دارد انجام می گیرد.

 آیت الله خامنه ای افزودند: مردم غزه واقعاً مظلومند و این دشمن ددمنش و خون‌خوار، رژیم تروریستی غاصب، حدّی برای جنایت نمی‌شناسد، در یک بمباران هزار نفر را شهید می کند، اینجوری است، حدّی نمی‌شناسد و مظلومیت مردم این‌جوری ظاهر می شود.

ایشان گفتند: اما در کنار این مظلومیت دو نقطه‌ی مهم وجود دارد یک نقطه صبوری این مردم است، توکل این مردم است، این مردم صبوری به خرج دادند انصافاً و نکته‌ مهم دیگری که وجود دارد این است که ضربه‌ای که در این حادثه در این حمله رزمندگان فلسطینی به رژیم غاصب وارد شد یک ضربه تعیین‌کننده است، تاکنون چنین ضربه‌ای به این رژیم وارد نشده و همان‌طور که ما اول هم عرض کردیم قابل ترمیم نیست و هر چه می‌گذرد بیشتر معلوم می شود که قابل ترمیم نیست.

حوادث جاری در غزه حوادثی آینده‌ساز است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: حوادث جاری در غزه حوادثی آینده‌ساز است و دشمن ددمنش و خونخوار، برای جنایت و کشتار کودک و زن و مرد و پیر و جوان هیچ حدی قائل نیست و مردم غزه به معنای عمیق و حقیقی کلمه مظلومند.



ایشان با تجلیل از صبوری و توکل مردم مظلوم غزه، به برخی مظاهر و تصاویر صبر و استقامت آنها اشاره کردند و افزودند: صبوری مردم غزه بسیار مهم و نشان‌دهنده شکست دشمن در به تسلیم کشاندن فلسطینی‌ها است.

فلسطین پیروز میدان است

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: همین صبوری و توکل به‌ داد مردم غزه خواهد رسید و در نهایت آنها را پیروز میدان خواهد کرد.



ایشان عزیمت پی‌درپی روسای آمریکا و دیگر کشورهای شرور و ظالم مانند انگلیس، فرانسه و آلمان به فلسطین اشغالی را تلاش برای جلوگیری از نابودی رژیم غاصب خواندند و افزودند: اشرار عالم می‌بینند که رژیم صهیونیستی براثر ضربه بسیار محکم و تعیین‌کننده رزمندگان فلسطینی در حال «تلاشی و نابودی» است؛ به همین علت با این سفرها و ابراز همبستگی و در اختیار گذاشتن اسباب جنایت مانند بمب و دیگر تسلیحات، سعی می‌کنند رژیم زخم‌خورده و ازپاافتاده را به‌زور سرپا نگهدارند.



رهبر انقلاب با اشاره به نرسیدن زور رژیم غاصب به رزمندگان فلسطینی، افزودند: رژیم غاصب به‌دلیل ناتوانی در رویارویی با آنها، در حال گرفتن انتقام از مردم بی‌دفاع غزه است و رزمندگان فلسطینی روحیه و انگیزه و توان و آمادگی خود را برای اقدام حفظ کرده‌اند و ان‌شاءالله از این به بعد هم همین‌گونه خواهد بود.

 
 رهبر معظم انقلاب گفتند: تکان‌خوردن وجدان عمومی جهانیان در آمریکا، اروپا و کشورهای اسلامی و دیگر مناطق جهان واکنشی در مقابل وسعت و عمق جنایات مکرر رژیم صهیونیستی بوده و مدعیان آزادی و حقوق بشر در اروپا، تظاهرات به نفع فلسطینی‌ها را ممنوع کرده‌اند اما مردم، بی‌اعتنا به این ممنوعیت‌ها، به خیابان‌ها می‌آیند و خشم و عصبانیت و ناراحتیِ وجدانی خود را فریاد می‌زنند و هیچ کس هم نخواهد توانست جلوی عکس‌العمل ملت‌ها در مقابل وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها را بگیرد.



ایشان تأکید کردند: کشورهای اسلامی و سخنگویان سیاسی نباید در مقابل فضاسازی غربی‌ها قافیه را ببازند و با تکرار هرغلطی که آنها می‌کنند، فلسطینی‌ها را تروریست بنامند.



آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها، فلسطینی‌های مدافع خانه و وطن را تروریست می‌نامند، گفتند: اما آیا رژیم غاصبی که خانه و وطن آنها را اشغال کرده تروریست است یا کسانی که می‌خواهند خانه و کاشانه خود را پس بگیرند؟



رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت شهیدان استان لرستان، افزودند: جریان‌سازی فکری و عملی برای انتقال میراث ارزشمند نسل‌های گذشته به نسل جوان امروز هدف اصلی کنگره‌های تجلیل از شهدا است.

ایشان تاکید کردند: کشور رو به سمت قله است و در این مسیر، هم کار و تلاش زیاد نیاز دارد و هم خطر زیاد است؛ اگر بخواهیم با قدرت این راه را بپیماییم، باید از گذشته تاریخی خود استفاده کنیم و میراث گذشته را به نسل‌های کنونی منتقل کنیم.

آیت الله خامنه ای با بیان اینکه «دلاوری و شجاعت» و «رفاقت، صداقت و وفاداری» اقوام لُر از برجسته‌ترین خصوصیات مردم لرستان و مناطق لُر است، گفتند: تاریخ مردم لر در صد سال اخیر، متشکل از بخش مظلومیت و اختناق در دوران پهلوی و بخش دیگر، حماسه‌سازی، درخشش و ظهور و بروز در دوره جمهوری اسلامی است و برای اینکه جوان‌ها تاریخ خودشان را بدانند، باید هر دوی این صفحات تاریخی محفوظ مانده و با هم مقایسه شوند.

کد خبر 1730390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha