راهیابی سه منتخب مسابقات قرآن و معارف به مرحله مقدماتی کشوری

دبیر برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: سه منتخب مسابقات قرآن و معارف این شهرستان به مرحله مقدماتی کشوری راه یافتند.

حسینعلی ظفری، دبیر برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در بخش بانوان مسابقه صحیفه سجادیه سحر سپاهی، و در بخش آقایان صحیفه سجادیه موسی کسری و نهج البلاغه هادی اسماعیل زاده از این شهرستان به مرحله مقدماتی کشوری راه یافتند.

 وی خاطرنشان کرد: از ۶ نفر رتبه اول استان، سه رتبه یعنی پنجاه درصد متعلق به منتخبین شهرستان شیروان است.

ظفری عنوان کرد: این مسابقات در بخش معارف عمومی، تخصصی، بخش گروهی، بخش آوایی انفرادی برگزار خواهد شد که شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت، دعا خوانی، اذان، مدیحه سرایی و هم خوانی قرآن کریم، ترجمه سوره های یاسین و الرحمن، معارف قران کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

دبیر برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان اضافه کرد: بخش آوایی مسابقات این دوره شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، اذان و دعا خوانی روز دوشنبه ۲۶ تیرماه برای برادران و امروز سه شنبه ۲۷ تیرماه برای خواهران هر دو بالای ۱۸ سال و در محل سالن عمار انقلاب حسینیه شهدا اجرایی شد.

ظری بیان کرد: آمار کل شرکت کنندگان این شهرستان در تمام رشته ها در مجموع ۴۴۵ نفر است که نسب به سال گذشته که حدود ۷۰ نفر بود، رشد قابل توجهی داشته به طوری که امسال به لطف الهی و برکت قرآن و عترت یک رشد ۶ و نیم برابری را شاهد بودیم.

کد خبر 1730436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha