تامین مسکن برای اقشار کم درآمد از اهداف دولت سیزدهم است

میرزائی با اشاره به تلاش دولت در راستای اجرای طرح ملی مسکن، گفت: تامین مسکن برای اقشار کم درآمد، جوانان و افرادی که حائز شرایط پنچ گانه نهضت ملی هستند، از اهداف دولت است.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سعید میرزائی امروز (۶آبان) در آیین قرعه کشی و واگذاری ۲۰۰ قطعه زمین در شهر جدید امیرکبیر با اشاره به اینکه یکی از اهداف دولت سیزدهم بحث تامین مسکن برای اقشار کم درآمد، جوانان و افرادی که حائز شرایط پنچ گانه نهضت ملی هستند، است، گفت: در این راستا با همکاری مسئولان استان و مردم موفقیت نسبی در شهر جدید امیرکبیر و مهاجران کسب شده است. 


مدیرعامل عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران با بیان اینکه در این دوره رویکرد اصلی، واگذاری زمین است، ادامه داد: باور ما این است اگر بستر محیا شوند و خدمات روبنایی و زیر بنایی در شهرهای جدید امیرکبیر محیا شود مردم بهتر از ما می‌تواند برای خود مسکن بسازند. 

وی با بیان اینکه در این راستا زمین را دولت تامین می‌کند و ساخت از سوی مردم انجام می‌شود، ادامه داد: این در حالیست که زمین‌ها به شرط ساخت واگذار می‌شود و افراد باید ظرف سه ماه پروانه ساخت از شرکت دریافت کنند و ظرف دو سال ساخته شود.

 وی همچنین با بیان اینکه امروز آیین قرعه کشی و تخصیص ۲۰۰ قطعه زمین به متقاضیان در شهر جدید امیرکبیر انجام می‌شود، ادامه داد: در طرح نهضت ملی موظف به ساخت سه هزار واحد مسکونی در شهر جدید امیرکبیر و ۵ هزار واحد مسکونی هستیم که از ابتدای سال آماده سازی زمین‌ها آغاز شده است. 


مدیرعامل عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران همچنین با بیان اینکه آماده سازی  ۹۸ هکتار زمین در شهر جدید مهاجران به ۱۰۰ درصد رسیده است، خاطر نشان کرد: در شهر امیر کبیر به عنوان نگین سبز هفتاد قله و تنها شهر ویلایی کشور، به وسعت ۶۰ هکتار و استرداد ساخت ۱۹ واحد، آماده سازی آن به  ۱۰۰ در صد رسید است. 


میرزائی همچنین با بیان اینکه در محله سه و چهار شهر جدید امیر کبیر به وسعت ۱۶۰ هکتار و استرداد ۲۵۰۰ واحد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی  آماده سازی به اتمام رسیده است، بیان کرد: طرح آماده سازی مرحله پنجم شهر امیرکبیر در راستای طرح قانون جوانی جمعیت تغییر کرده است و حدود ۳۰۰ قطعه از ۹۰۰ قطعه محله پنج شهر جدید امیرکبیر به واحدهای ۲۰۰ متری تبدیل شده و به زودی قرارداد آماده سازی با بنیاد مسکن منعقد می‌شود و اراضی به مردم واگذار می‌شود. 


 وی همچنین با اشاره به اینکه ۹۷ قطعه در محله ۲ شهر جدید امیر کبیر در راستای جوانی جمعیت واگذار شده است، گفت: حدود ۲۰۰ قطعه در محله چهار شهر امیرکبیر در مرحله کارشناسی  است که قیمت آماده سازی از سوی کارشناس رسمی دادگستری اعلام می‌شود و واگذاری صورت می‌گیرد. 


میرزائی همچنین با اشاره به اینکه شهر جدید امیرکبیر شهر نوپایی است شاید ایراداتی داشته باشد، ادامه داد: اما با همکاری مردم موانع یک به یک برطرف می‌شود، امید است با همکاری مردم شهری درخور نام امیرکبیر در این منطقه بسازیم.

کد خبر 1730806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha