700 نابینا و کم بینا تحت حمایت بهزیستی هستند

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: در این شهرستان، حدود 700 نفر از افراد دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی تحت حمایت بهزیستی بوده و از خدمات این نهاد برخوردار هستند.

علی اکبر آرام، مدیر اداره بهزیستی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از مجموع افراد دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی 46 نفر دانش آموز، هشت نفر دانشجو، 22 نفر کارمند نهادهای دولتی و 16 نفر شاغل در بخش خصوصی و مابقی شغل آزاد هستند.

وی موفقیت نابینایان در تحصیلات عالی و موقعیت اجتماعی کسب شده را قابل تقدیر دانست و آنها را نمونه ای از توانستن در عین محدودیت های متعدد عنوان کرد.

آرام با اشاره به طرح پیشگیری از تبلی چشم عنوان کرد: اداره بهزیستی با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال گذشته و معاینه بیش از 6 هزار و 500 نفر از کودکان سه تا 6 سال در سطح شهرستان و روستاهای تابعه از بروز این معلولیت پیشگیری کرده و پیش بینی می شود در سال جاری حدود هفت هزار و 500 کودک در این طرح شرکت کرده و غربالگری صورت پذیرد.

مدیر اداره بهزیستی شیروان خاطرنشان کرد: سال گذشته انجام برنامه کشوری غربالگری تنبلی چشم برای کودکان سه تا 6 سال با اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی در سطح شهرستان و مناطق روستایی به منظور پیشگیری از معلولیت های بینایی انجام گرفته است.

آرام با بیان اینکه معلولیت در نوزادانی که به دنیا می آیند به دلیل مشکلات ژنی می‌باشد، اضافه کرد: به همین منظور باید زوجین قبل از ازدواج از مشاوره ژنتیک استفاده کنند تا از این رخداد جلوگیری شود، والدین باید در زمان تولد کودک از سطح شنوایی کودکان خود اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 1730849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha