خرید توافقی ۵۰۰ تُن یاقوت سرخ در خاوران

رضوی گفت: تاکنون در ۱۰ مرکز خرید توافقی زرشک در ۵ شهرستان زرشک خیز خراسان جنوبی بیش از ۵۰۰ تُن زرشک خریداری شده است.

سیدحسن رضوی-مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: ‎به دلیل حمایت از کشاورزان و زرشک کاران استان بحث خرید توافقی زرشک در حال اجرا است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این طرح می توان به جلوگیری از ضرر و زیان زرشک کاران اشاره کرد و به همین دلیل کار خرید توافقی زرشک در دستور کار تشکل‌های تعاون روستایی استان خراسان جنوبی قرار گرفته است و تشکل‌ها سعی می‌کنند که محصول کشاورزان را بر اساس کیفیت محصول با قیمت مناسبی که امکان عرضه در بازارهای هدف را نیز داشته باشد خریداری کنند و حاصل دسترنج کشاورزان نصیب خود آنان شود.

رضوی در ادامه گفت: ورود تشکل های تعاون روستایی استان به خرید توافقی محصول زرشک سال گذشته بر تعادل سازی قیمت زرشک به نفع کشاورزان تاثیر به سزایی داشت و امسال نیز آثار این ورود در بازار به نفع کشاورزان مشهود است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در خصوص زمان خرید توافقی زرشک عنوان کرد: خرید توافقی زرشک از نیمه مهرماه آغاز شده است و تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون در ۱۰ مرکز خرید توافقی زرشک در ۵ شهرستان زرشک خیز خراسان جنوبی بیش از ۵۰۰ تُن زرشک خریداری شده است.

رضوی در پایان عنوان داشت: تاکنون بیشترین میزان خرید توافقی زرشک در شهرستان قائنات بوده است که نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 1730867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha