ظرفیت کاربری بقاع و امامزادگان در هیچ سازمانی وجود ندارد

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: استقامت جانانه حماس در برابر دشمنان برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، اختتامیه جشنواره سلاله صبح امروز ۸ آبان ماه در هتل همایش های بین المللی ارم در حال برگزاری است. در این مراسم اختتامیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در غزه گفت: اگر مقایسه ای بر پیروزی جبهه مقاومت در غزه داشته باشیم، می بینیم که در جبهه مقابل رژیم صهیونیستی با کمک زرادخانه های غرب در سرزمین فلسطین مشغول آتش بازی است و با وجود صدمات و خسارت های بسیاری که به بار آورده است و نیز با ارقام شهدا که یکی آنها هم زیاد است اما پیروز این میدان حماس است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: رژیم صهیونیستی می تواند به نبرد زمینی ورود پیدا کند اگرچه حماس گفته است ما آمادگی مقابله با نبرد زمینی را نیز داریم اگرچه حماس در این میدان شهید بسیاری داد اما ضربه بزرگی به رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد کرد.

وی ادامه داد: خداوند می خواهد اهل استقامت و اهل ایمان را انتخاب کند و برای اهل ایمان بحث استقامت است زیرا استقامت جانانه برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است و ما می بینیم که کودک فلسطینی می گوید فلسطین سرزمین پیامبر، خدا و حضرت مهدی (عج) است و کودک دیگری می گوید ما بزرگ نمی شویم بلکه شهید می شویم. این تعابیر در عصر حاضر تعابیر عجیبی که برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است و انقلاب اسلامی با این شعار پیروز شد و مقام معظم رهبری نیز از این جبهه دفاع می کند و تاکید دارد که هر کس به فلسطین کمک کند، ما نیز به آنها کمک می کنیم.

حجت الاسلام خاموشی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰ کشور در پشت میز برای بهم ریختگی ایران برنامه ریزی می کردند و امروز تلاش می کنند که اسراییل را حفظ کنند اما نمی توانند زیرا خدا حامی جبهه مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه ولایت پذیری از خدا آغاز و به نبی و اولیای الهی رسید، افزود: مکان های مقدس و بقاع متبرکه و امامزادگان محل تکامل انسان ها از لحاظ معنوی هستند و می بینیم که بارگاه مقدس رضوی سالانه ده ها میلیون زائر را پذیرا است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت بیش از هشت هزار بقاع متبرکه کشور تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه طبق قانون مدیریت این اماکن مقدس را به امینان موقوفات سپرده اند و می بینیم که امروز وضعیت مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه بهتر از گذشته شده است اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امامزادگان و بقاع متبرکه طرح و برنامه سالی دارند و بر اساس آن برنامه هایشان را دنبال می کنند و گزارش فعالیت هایشان را نیز به موقع ارایه می دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما برنامه ریزی می کنیم که اجرای نیات را به بقاع ببریم و فعالیت های قرآنی را به بقاع متبرکه سوق داده ایم زیرا معتقدیم ظرفیت کاربری که در بقاع متبرکه و امامزادگان هست در هیچ سازمانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی بر لزوم رونق فعالیت های فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که دانشنامه های منطقه را کم کنیم تا دانش بنیان های منطقه را دعوت کنیم که در بقاع برنامه داشته باشند و برنامه های قرآنی جلسات تفسیر، صحیفه شناسی و در امامزادگان برگزار نماییم.

این مقام مسئول بر لزوم برپایی جلسات احکام شرعی، سخنرانی مذهبی، اجتماعی و انقلابی در امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد و افزود: بقاع متبرکه نباید سکولار باشند بلکه باید محلی برای بصیرت افزایی و تبیین سیاست های نظام سلطه باشند.

وی بر لزوم انجام فعالیت های رسانه ای در امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت: امروز رسانه های غربی با بلندگوهای خود به دنبال شایعه پراکنی بر علیه نظام اسلامی است و در مقابل آن ما باید کارهای خوب خود را تبیین نماییم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم رونق حضور خانواده ها در این مکان های مقدس تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته سازمان اوقاف در استان ها و شهرستان ها شاهد افزایش درآمد بقاع متبرکه هستیم و زمینه نصب انرژی های خورشیدی در این مکان های مقدس فراهم شده است و امروز شاهد توسعه فعالیت های عمرانی در این مکان ها هستیم.

وی جشنواره سلاله را زمینه ساز شناسایی بقعه ها و امامزادگان فعال دانستیم و گفت: امیدواریم که این جشنواره منشأ پیشرفت بقیه امامزادگان و بقاع متبرکه نیز شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم اختتامیه، حجت الاسلام غلامرضا عادل با اشاره به شرکت یک هزار و ۲۶۰ امامزاده و بقاع متبرکه در جشنواره سلاله گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه در ۲۰ موضوع آثارشان را باید به این جشنواره ارسال می کردند که بیش از شش هزار اثر به این جشنواره ارسال شد و ۱۵۰ اثر از امامزادگان و بقاع متبرکه به مرحله نهایی راه یافت.

وی به فعالیت های رسانه ای از سوی امامزادگان تاکید کرد و گفت: فعالیت های شرکت کنندگان در این جشنواره می تواند ایده ای برای دیگر امامزادگان و بقاع متبرکه باشد.

با بر این گزارش، در ادامه این مراسم «محمدحسین رجبی دوانی» گفت: اینجانب توفیق انتشار نشریه مطالعات بقاع متبرکه داشته ام، این نشریه در زمینه های گوناگون پیرامون بقاع متبرکه منتشر شده است زیرا ایران پایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه است و هیچ جای دنیا به اندازه ایران به این اندازه امامزاده و بقعه ندارد. 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا به این اندازه امامزاده وجود ندارد، گفت: این نشان دهنده ارادت ایرانیان به این اماکن مقدس است و این اماکن مقدس در ابعاد گوناگون فرهنگی، معماری نشان دهنده فرهنگ و هنر ایرانیان و نشان دهنده تمدن کشور ما است.

کد خبر 1731067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha